  • Data: 2015-03-07 18:26:18
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Po drugie - w Ameryce chodzenie do szkoły z innymi dziecmi nie jest
    > obowiązkowe: jako alternatywę można zapewnić dziecku naukę w domu
    > lub wysłać do prywatnej szkoły która takich warunków może nie stawiać.
    > W Polsce zdaje się takiej opcji brak: obowiązek szkolny zdaje się
    > dotyczy tylko formy chodzenia do szkoły. Mylę się?

    Tak -- obowiązek szkolny można w Polsce realizować w różny sposób,
    zupełnie jak w USA, czyli także w formie nauki domowej. Z tym że to
    proceduralnie jest dość uciążliwe, o wiele bardziej uciążliwe niż
    w Ameryce. Stąd o wiele rzadsze. Sam kiedyś przed takim problemem
    stanąłem. Nie z powodu niechęci do spełnienia stawianych warunków.
    Wręcz przeciwnie -- były czterdziestoosobowe klasy i ciało pedagogiczne
    o możliwościach intelektulanych jak w tytule opisującym wątek. Skłoniło
    mnie to do zmajstrowania od zera całkiem nowej szkoły dla moich dzieci.
    Więksi desperaci brali się za nauczanie domowe.

    --
    Jarek