  • Data: 2009-11-28 16:49:10
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hequfm$7tk$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy dobrze rozumiem, że główny pion ciepłej wody składa się z 2 rur 25mm.
    > Do każdego punktu poboru tj. kuchnia, łazienka 1, łazienka 2 odchodzą rury
    > PP 20mm i w tych pomieszczeniach tworzą petle ?
    > Tak jak na tym schemacie ?
    > Kuch Łaz.1 Łaz.2
    > Pow --------------------------------------
    > | | |
    > + + +
    > | | |
    > Zas --------------------------------------

    Tak.

    > Jeżeli tak to zrobiłeś to jest błąd, ponieważ poprzez pierwszą spinkę
    > (Kuchnia) popłynie część cyrkulowanej wody powodując, że krążenie w spince
    > (Łazienka 1) będzie dużo mniejsze, a już krążenia w (Łazienka 2) moze w
    > ogóle nie być. Woda ma to do siebie, że idzie tam, gdzie ma najłatwiej.
    > Stąd też po prostu możesz nie mieć cyrkulacji w górnej łazience i dlatego
    > ten czas oczekiwania na ciepłą wodę jest taki duży.
    > Niewiele pomaga tu jakiekolwiek kryzowanie tych spinek. Nie tak się to
    > robi.

    Zawsze moge zamknac zawory i wrocic do Twoje propozycji. Tutaj nic nie trace
    poza dodatkowym zaworem i kawalkiem rurki, natomiast probuje cos zyskac i
    walcze z problemem.

    > Powinno to wyglądać tak:
    >
    > Kuch Łaz.1 Łaz.2
    > Pow --------------------------------------
    > |
    > Zas --------------------------------------
    > | | |
    > + + +
    >
    > Plusy to kryzy.

    Kryzy przed bateriami? Jak to wyglada?

    > Nie ma się co przejmować, że odcinki rur od głównej rury do baterii będą
    > zimne.
    > Metr rury PP o śrenicy 20mm mieści raptem 0,3l wody.
    > Tak więc podejście 2-3m to najwyżej 1 litr zimnej wody. Tyle można zboleć.

    A jak bedzie 4m to wiecej wody praktycznie nie potrzebuje do umycia rak w
    umywalce, a tego chce uniknac. Po przykreceniu zaworow na najblizszych
    podejsciach nie ma problemu z cyrkulacja, ona dociera wszedzie gdzie
    planowalem, tylko niezbyt szybko. Po zamknieciu obu zaworow cyrkulacji na
    dole sytuacja odczuwalnie wcale sie nie poprawia. Mam po prostu duzy uklad i
    tyle. Mysle nad wstawieniem drugiej pompy cyrkulacyjnej na zasileniu zaraz
    za mieszaczem. W petli pompa byla na poczatku i na koncu. Moze to cos pomoze
    jak obie rusza razem.

    Pozdro.. TK