  • Data: 2015-12-06 20:49:52
    Temat: Re: Czas na zmiany w kotłowni
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oba kotły Junkersa jednofunkcyjne z zasobnikami Viessmann.Oba ze
    > sterownikami pogodowymi FW100 (FW110)

    Co to znaczy zasobnikami w odniesieniu do pieca gazowego?

    > Kiedy kupowałem pierwszy kocioł (4 lata temu) to kosztował +/- 4000 zł,
    > a odpowiedni kondensacyjny ponad 6000 zł.
    > Latem 2015 kupiłem kondensacyjny za 3600 zł.

    Czyli technologia okrzepła i ceny się zbliżyły do siebie, to dobra
    wiadomość.

    > Ocena.
    > ZDECYDOWANIE kondensacyjny. Spala przy takich warunkach jakie są ok
    > 3-3,5m3 na dobę (ogrzewanie +CWU). Praktycznie niesłyszalny (u mnie to
    > bez znaczenia, bo jest na strychu).
    >
    > Klasyczny ok.5-5,5 m3 na dobę.

    No ale ten kondensacyjny masz mniejszy, może to jest powodem korzyści w
    spalaniu?
    Poza tym górna kondygnacja jest ogrzewana dolną - w jakimś tam stopniu.
    Wiem o takim zjawisku, bo zwyczajowo mam u siebie pozakręcane kaloryfery
    w środkowej kondygnacji (grzeje tylko jedna plafoniera w przedpokoju i
    podłogówka w łazience - drzwi zawsze uchylone.

    > Poprawka na fakt, że powierzchnia do ogrzania na parterze (kocioł
    > klasyczny) trochę większa (o 20m2).
    > Trzeba tu dodać, że grzejniki w domu są z dużą rezerwą ,a więc optymalne
    > z punktu widzenia kotła kondensacyjnego , a i pogoda w tym roku bardzo
    > dla kondensacyjnego (niskie parametry) korzystna.

    U mnie chyba też tak jest, przez przypadek ;) Było by w ogóle genialnie,
    gdyby nie 4 tarasy - aż świecą w zimie :(

    > Jeśli możesz poczekaj do lata. Obecnie ceny kotłów wyższe ok.10-15%
    > (sezon+ różnica kursu na niekorzyść złotego).

    Wiesz, te 300-400zł to nie jest wystarczający powód do czekania, tym
    bardziej, że chciał bym sprawdzić idee.
    Dodatkowo miał bym czas na zastanowienie się co z kotłem węglowym
    zrobić, może jakiś remont w kotłowni...

    THX za info.
    Miłego.
    Irek.N.