  • Data: 2021-03-28 17:31:35
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Mnie uczono, że nie powinno się ciepłej wody z kranu stosować do celów
    > spożywczych. Nie jestem pewna, czy to dotyczyło tylko wody podgrzewanej
    > z CO, czy także takiej grzanej w domowym piecu. Pewnie zależy od sposobu
    > grzania i instalacji.

    Też mnie uczono, dawno tamu. A ponieważ nie przemawia do mnie "nie" bez
    argumentów, postanowiłem dociec powodów. Chodzi w tym o niebezpieczeństwo
    nieszczelności i mieszania się wody z wodciągów i tej z elektrociepłowni.
    Do tego jeszcze większe osady (w tym biologiczne) w rurach ciepłej wody.

    Woda jest u mnie grzana przepływowo w koltle gazowym. Obieg jest prosty,
    nic nie zalega, nie ma też możliwości niezauważonego kontaktu z wodą
    kaloryferową. Dlatego *czasem* naleję ciepłej, nie mam przy tym odczucia,
    że kluski będą gorsze lub że się zatruję. To jest nalewanie przypadkowe,
    a nie z rozmysłem według planu oszczędności. Może gdybym miał termę lub
    inny zbiornik na ciepłą wodę, to bym inaczej do tego podchodził (oglądałem
    taką banię w środku).

    --
    Jarek