  • Data: 2009-11-18 09:44:18
    Temat: Re: Czemu duze skosy na dachach?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:he05h8$cmj$1@news.onet.pl...

    > Skosy od wewnatrz Ci sie po prostu podobaja? Bo u mne np. powoduja
    > dyskomfort.

    Wlasnie mi sie podobaja, zwlaszcza z oknami dachowymi. Kiedy "projektowalem"
    swoj dom to jednym z warunkow byly dlugie skosy i niska sianka kolanowa.
    Skosow mam dlugosci polaci wewnatrz 3m.

    > Czyli, ze sie podoba. A teraz porownujac koszty - dachowka vs (prawie)
    > plaski to chyba dachowka wraz z cala konstrukcja pod na itp.pewnie wyjdzie
    > duzo drozej?

    Szczerze mowiac nigdy sie nad tym nie zastanawialem. Wszystko zalezy od
    konstrukcji. Jezeli bedzie to stropodach na plaskim, to koszty relatywnie
    moga wzrosnac. W kazdym razie powierzchnia na klocku jest mniejsza. Ale ma
    to tez inne wady: trudniejsze odprowadzanie wody i sniegu. Taki dach nie
    moze byc wykonczony jak zwykly spadowiec. Teraz mieszkam pod takim prawie
    plaskim dachem, nie moim ale widze ile z tym problemu.

    > Porownujemy oczywiscie podobne wielkosci - ja nie mam 400m, ale budynek
    > nie jest jednokostkowy, duzo otwartej przestrzeni wewnatrz, no ale projekt
    > byl na zyczenie.

    Znaczy masz super wielokostkowca, bywaja bardzo ladne, zwlaszcza z
    podcieniami tu i tam. Ja jakos balem sie, ze nie bedzie komu tego dobrze
    zaprojektowac, poza tym problem z tym dachem jest wrecz tragiczny. Glownie
    dla tego, ze u mnie nie ma komu zrobic tego dobrze. Konstrukcja jest
    krokwiowo - platwiowa i deski nadaja sie juz do wymiany. No i lubie skosy.

    > Najczesciej spotykany kwadraciak jest bardzo podobny wewnatrz do dwoch
    > zwyklych mieszkan plus klatka schodowa.

    Dokladnie. Mieszkanie na dole i mieszkanie na gorze.

    Pozdro.. TK