  • Data: 2010-10-07 06:53:54
    Temat: Re: Czy 24 +12 to optymalna kombinacja ?
    Od: "unet" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Druid29 <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

    > W kilku odpowiedziach przeczytałeś o 15 a nawet 20 cm styropianu. Tylko nikt
    > nie napisał jakiego. Otóż współczynniki lambda mogą wynosić od 0,040 W/mK
    > dla "standardowych", przez 0,038 aż do 0,031 W/mK dla styropianu z dodatkiem
    > grafitu. Różnica w parametrach wynosi około 30 %, czyli dając 15 cm lepszego
    > styropianu otrzymujesz taki efekt jakbyś dał 20 cm zwykłego styropianu. Jest
    > w sieci sporo kalkulatorów do liczenia współczynnika U dla ścian i innych
    > przegród, więc możesz sobie wyliczyć te teoretyczne współczynniki. W
    > praktyce dużo jeszcze zależy od dokładności wykonania.

    Na wstępie wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Moje pytanie może się
    wydawać lamerskie ponieważ nie rozważałem jeszcze tego zagadnienia. Plan na
    ten rok to fundamenty. Przez zimę będę myślał i kalkulował...
    Grubość ścian jest potrzebna dla geodety który będzie na dniach tyczył dom.
    Będzie pewnie potrzebna także przy "wyciąganiu" fundamentu. Stąd taki wątek.

    Nie buduję domu pasywnego ani energooszczędnego. Nie będę ocieplał domu
    technologiami NASA. Zdaję też sobie sprawę z tego że ściany to nie wszystko.
    Pytanie o "optymalną" szerokość warstw to przede wszystkim pytanie o część
    wspólną pomiędzy ceną, łatwością montażu i efektywnością.

    Upraszczając do bólu, chodzi mi o takiego Volkswagena wśród konfiguracji
    grubości warstw :)

    Odzdrawiam.