  • Data: 2016-06-06 16:57:51
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 16:35:08 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Co z czym Ci się wyrówna?
    > Temperatura ścian na które padają promienie słońca latem, jest zawsze
    > większa niż temperatura otaczającego powietrza. Powietrze, które się
    > zetknie z taką powierzchnią zawsze będzie miało wyższą temperaturę od
    > powietrza otaczającego.

    Ale zdajesz sobie sprawe ze zeby taki system mial sens - miedzy kanalami,
    a zewnetrzna powloka bedzie gruba izolacja termiczna? Jak wyglada rozklad
    temperatury w takiej przegrodzie? W takim kanale bedzie panowala temperatura
    praktycznie taka sama jak w domu. Czyli nizsza, niz na zewnatrz, bo
    przeciez do tego dazymy :-)

    To co piszesz ma szanse zadzialac grawitacyjnie ale wylacznie w zimie zeby
    te sciany ogrzac. Chlodzenia w lato z tego nie wyciagniesz :-)

    A ja to bym pexa przymocowal do sciany, na to rzucil rapowke, na to przykleil
    styro i mial sterowanie on/off jednym pstryczkiem - w zaleznosci od
    panujacych warunkow (bo nie zawsze bedzie sens pedzic taki wynalazek).
    Np. wiosna kiedy na zewnatrz bedzie 15stC, takie GWC nam bedzie tylko
    wychladzac sciany, czego nie chcemy :) Mozna sie bawic w zamykane przepustnice
    w GWC powietrznym ale to wyjdzie 5 x drozej i bedzie dzialac 5 x gorzej od
    "wodniaka" z glikolem :-)

    > Kuźwa nie chłodzenie ścian zewnętrznych GWC, ale chłodzenie domu
    > powietrzem z GWC. Czy to poprzez chłodzenie jego ścian czy też
    > kierowanie tego chłodnego powietrza do pomieszczeń.

    Jeszcze 2 czerwca napisales cos zgola innego:

    "Dziwi mnie też dlaczego nikt jeszcze nie wpadł na pomysł, aby budować
    domy z płaszczem powietrznym, zasilanym powietrzem z GWC. Dzięki temu
    można by zmniejszyć straty ciepła na skutek przenikania ciepła poprzez
    ściany. Być może koszt takiego płaszcza i dodatkowego ocieplenia tego
    płaszcza jest zbyt duży do uzyskiwanych rezultatów. "

    I co do tego zaczela sie dyskusja.
    Jak dla mnie "plaszcz" zasilany powietrzem z GWC to uklad wielu rur, ktore
    chlodza/grzeja sciany zewnetrzne.

    A tu nagle wychodzi, ze dyskutujemy o zwyklym GWC, ktory to byl juz
    przedstawiany i liczony tutaj setki razy i zawsze wychodzilo, ze sie
    kompletnie nie oplaca - i nawet nie chodzi o wydajnosc (a ta byla liczona
    zwykle dla 1000-1500m3/h tylko sens :-) Wydajnosci 1500m3/h raczej grawitacja
    nie uzyskasz :))

    > Twierdzę natomiast, że może się udać chłodzenie powietrzem z GWC i może
    > to pracować grawitacyjnie.

    Zapomnij - nie uda sie, za male moce :-)

    > Czy będzie to na tyle wydajne tego nie wiem. Trzeba by było to policzyć
    > lub zbadać empirycznie.

    Liczylismy to juz sto piecdziesiat razy.

    > Jak rozumiem u Ciebie w domu latem to musi być straszny fetor, bo jak
    > się wysrasz w kiblu to zapachy rozchodzą się po całym domu?

    Ja mam wentylacje mechaniczna, ktora dziala zawsze tak jak ja ustawie,
    niezaleznie od pory roku i temperatur.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.