  • Data: 2016-06-06 21:12:46
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 19:58:37 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > różnica temperatur jest duża. Zakładając temperaturę wewnątrz na
    > poziomie 20 stopni i zewnątrz 80 to masz różnicy 60 stopni. Zimą masz
    > różnicę rzędu 40 stopni w największe mrozy, a przez dłuższy okres zimy
    > rzędu 15-30 stopni.
    > Jak więc widzisz w okresie letnik więcej ciepła wnika do wnętrza domu
    > niż zimą ucieka poprzez ściany.
    > Gdyby tylko obniżyć temperaturę ściany do choćby 25-30 stopni to
    > przenikanie ciepła do wnętrza zostałoby zminimalizowane.

    Coz - po zalozeniu blednych danych wejsciowych, wyjsciowe tez sa z czapy :-)

    http://szyna.civ.pl/przegroda.png

    Tu masz rozklad temperatury w przegrodzie z porothermu 25 i styropianem
    (zwyklym 0,040) 20cm. Niestety program nie pozwala ustawic wiecej niz 50stC
    na zewnatrz ale roznice bylyby kosmetyczne. Jak widzisz temperatura po drugiej
    stronie styropanu (czyli po stronie zewnetrznej sciany) wynosi ~22stC.

    Wiec do 25-30stC to bys ja musial grzac, a nie chlodzic :-)

    > Ale tu nie chodzi o całkowite chłodzenie, lecz schładzanie i
    > zmniejszanie przenikalności termicznej.

    Zmniejszyc przenikalnosc termiczna mozesz jedynie przez dolozenie materialu
    izolacyjnego.

    > Jaja se robisz?
    > http://domwent.pl/pl/p/Przepustnica-pod-silownik-szc
    zelna-trojnik-160-z-obejsciem-GWC/955
    > http://domwent.pl/pl/p/Silownik-do-przepustnicy-06Nm
    -230V/2530
    > Byle jaki sterownik lub PLC z czujnikami temperatury.
    > 200-400zł
    > Automatyka mieści się w 1000zł.
    > Automatykę do wodniaka także musisz dołożyć.

    Automatyka do wodniaka to 10 pln :-)
    A wydajnosc kilka razy wyzsza.

    > Zimą na skutek cieplejszego powietrza z GWC byłyby zmniejszane straty
    > cieplne ścian, bo ściany nie miałyby kontaktu bezpośredniego z
    > powietrzem o temperaturze np. -10 czy -15 stopni Celsajusza, lecz z
    > powietrzem z GWC o temperaturze +8 do +10 stopni.

    I po raz kolejny pokazujesz, ze nie wiesz za bardzo o czym piszesz :-)

    http://szyna.civ.pl/przegroda2.png

    *Sciana* przy +20stC wew i -20stC zew ma temperature... +17stC. Czyli
    wpuszczajac na nia powietrze GWC o temperaturze 6-10stC tylko bys ja jeszcze
    schladzal :-)

    > Zakładając, że dom ma wymiary ścian 10x10x6m (piętrówka) i przy ułożeniu
    > rur nie rzadziej jak 5cm masz już ponad 4km rur na ściany + 2km na
    > najwyższy strop. Łącznie ponad 6000m rur. Przy cenie 3zł/mb masz już 18
    > tys. zł

    Po co co 5cm? Tyle to sie nawet na podlogowke nie daje. Spokojnie wystarczyloby
    co ~15cm. Pex Wavina kosztuje 2,4 brutto / mc. U mnie elewacji styropianowej
    bylo jakos 260m2, to daloby ~1700m rury czyli 4k pln.

    Jak z czapy zalozenia wezmiesz to i wyniki wychodza z czapy :-)

    > Liczymy dalej?

    Mysle, ze nie ma sensu bo i tak wszystko przeinaczasz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.