  • Data: 2016-06-07 11:24:50
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-07 o 08:32, Budyń pisze:

    > obawiam sie ze adam jest blizej prawdy :) To co napisales ma sens jesli sciana jest
    jednowarstwowa, tzn w 2w tez dziala ale analizowac trzeba na podstawie przekrojow
    ktore podal adam. Zresztą ameryki nie odkryliscie
    > http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,402752,u
    czony-z-gdanska-wynalazl-system-ogrzewania-cieplem-z
    magazynowanym-w-ziemi.html

    Trochę inna wersja, którą już stosuje wielu ludzi w formie ogrzewanie
    podłogowe + rewersyjna pompa ciepła + solary.

    > pare lat temu ktos tu pytal o taki temat, liczylismy go i wyszlo ze energetycznie
    jest bez sensu, wiecej energii szlo na utrzymanie bariery cieplnej w scianach ktora
    miala powstrzymywac ucieczke ciepal - niz sam ta ucieczka.

    > teraz popatrz na przekroje adama. zima miedzy styro i sciana masz bez plaszcza masz
    +18stopni. Dając tam 10 psujesz tą scianę.

    Ale ja nie chcę dawać 10 stopni pomiędzy ścianę, a ocieplenie, lecz
    pomiędzy zewnętrzną warstwą ocieplenia ściany, a dodatkową ścianką
    zewnętrzną.
    To co niby ma być popsute?
    Izolacja pozostaje taka jak była, a dzięki powietrzu z GWC zewnętrzna
    warstwa ocieplenie nie będzie się stykać z powietrzem o temperaturze -20
    tylko powietrzem z GWC, które ma +10
    Latem też powierzchnia ocieplenia nie będzie nagrzewana bezpośrednio
    promieniami słonecznymi lecz będzie miała kontakt z powietrzem z GWC.
    Dzięki temu spadnie zapotrzebowanie energetyczne na ogrzewanie zimą, a
    latem na chłodzenie.
    Ponadto w przypadku okresu letniego zmieni się kierunek przepływu
    energii. Zamiast dom być nagrzewany, będzie chłodzony. O ile to może
    zmniejszyć temperaturę w domu? Tego nie wiem, bo zbyt dużo czynników
    wpływa na tą temperaturę.

    Tak więc nie dorabiajcie teorii do tego co piszę i zmieniajcie moich
    założeń konstrukcyjnych, bo tak Wam akurat pasuje, aby mi przywalić :)

    > Latem mogloby to miec sens.
    >
    > Aha, temeperatury nagrzanych przedmiotów latem nie osiągaja 100 stopni. Zeby
    osiagnac 80 to juz trzeba by sie dobrze starac. Bedzie ponizej.

    Żartujesz?
    Ciemne powierzchnie potrafią się nagrzać nawet do ponad 100 stopni. Dla
    przykładu sprawdź jakie temperatury stagnacji uzyskuje się w
    kolektorach. Potrafią sięgnąć nawet 140-160 stopni Celsjusza.
    Ale nie o temperaturę tu chodzi, lecz ilość energii przepływającej
    poprzez przegrodę, a ta zależy od izolacyjności tej przegrody oraz
    różnicy temperatur.

    > No i nieco mylisz temperature z mocą - założyłeś sztywną wartosc +10, nieskonczona
    moc gwc. To tez duze uproszczenie.

    +10 to tylko założenie, aby uzmysłowić o co chodzi, a rzeczywista
    temperatura zależeć będzie od kilku czynników.

    > adam ma racje, ty zakladasz (tak liczysz) ze zimą te rurki lezą na styropianie
    (zmieniają -20 na +10), a latem pod :-)

    Ach... jesteś geniuszem, bo wiesz lepiej ode mnie co ja mam na myśli :)
    Nie, nie robię takich założeń. Poza tym rurki to wymysł Adama, a nie
    mój. Ja pisałem o luce wentylacyjnej pomiędzy zewnętrzną powierzchnią
    ocieplenia ścian, a dodatkową ścianką zewnętrzną.

    > dla scinay 1W masz racje

    Dla ściany 1W nie ma to racji bytu.

    > sie nie unos tylko te rysunki przegród przeanalizuj

    Ale po co mam je analizować jak one się mają nijak do tego o czym piszę.