eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej › Re: Czy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej
  • Data: 2010-02-24 16:38:28
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c77fb41-6c13-48f0-827d-

    > Kompletnie nie ma sensu. Dla porownania powiem Ci, ze u mnie podloga w
    > lazience robi sie ciepla po ok 3-4 godzinach od wlaczenia CO, przy
    > przeplywie rzedu ok 3l/minute. Czyli po przepchnieciu prawie 700l wody
    > o temp. 30-35 st C :) Pozatym bedzie Ci w rurkach bardzo szybko
    > odkladal sie kamien, bo caly czas bedzie tam plynela swieza woda.
    > Trudno powiedziec co z takim cienkim pexem stanie sie po paru latach
    > ale moze sie przytkac (a na pewno coraz wolniej oddawac cieplo na
    > zewnatrz rurek :)

    Ale to wystarczy "posadziś swistaka, żeby pozawijał je w te sreberka" :)
    A teraz chwila koncentracji i odpowiedz sobie na pytanie: "widziałeś
    pozapychane rury Pex od cyrkulacji CWU" ?
    Tam dokładnie taka sama gorąca woda krąży. I co ? I nic.
    To niby dlaczego inaczej ma się zachowywać ten Pex w tym przypadku ?
    Poza tym wyobrażam sobie, że on chce zasilić tę podłogówkę wodą z bojlera
    lub z podgrzewacza przepływowego lub małego piecyka, która będzie sobie
    krążyć do i z powrotem.

    100% racji.