    Date: Fri, 18 Apr 2014 22:13:04 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?

    W dniu 2014-04-18 20:14, Myjk pisze:

    > Jest spotykany tak samo często, o ile nie częściej, jak ten nieszczęsny
    > wiatrołap. No, ale przynajmniej hol jest w SJP i faktycznie czasem hol jest
    > holem (w dworkach i większych budynkach typu kina, teatry -- a wiatrołap to
    > zwyczajnie "utrwalony" lapsus i do tego też wieloznaczny -- każdy go sobie
    > może rozumieć w zależności od "regionu". BTW Moja żona, budowlaniec (fakt,
    > nie projektant) z wykształcenia, wiatrołapem też nie nazwie tego
    > pomieszczenia.

    Ja w ogóle nie rozumiem o co się dochodzicie.
    Przecież pojęcia takie jak sień, wiatrołap czy klatka nie są równoznaczne.
    Podobnie też przedpokój, korytarz czy hall także nie są tym samym.
    Poszczególne nazwy pochodzą od funkcji jaką pełni dane pomieszczenie.
    Sień to niewielkie pomieszczenie komunikacyjne, pełniące zazwyczaj rolę
    pomieszczenia gospodarczego, w którym pozostawiało się narzędzia, obuwie
    robocze, odzież.
    Wiatrołap jak sama nazwa mówi przede wszystkim pełni rolę śluzy, która
    zabezpiecza przed wychładzaniem domu podczas wchodzenia do domu i
    wychodzenia z domu.
    Klatka to pomieszczenie komunikacyjne zawierające schody.
    Przedpokój to niewielkie pomieszczenie, z którego wchodzi się do
    pokoju/pokojów.
    Korytarz to pomieszczenie typowo komunikacyjne o wydłużonym kształcie.
    Hall (hol) natomiast to duże pomieszczenie, nierzadko obejmujące swym
    rozmiarem kilka kondygnacji pełniący poza rolą komunikacyjną przede
    wszystkim rolę pobytową i reprezentacyjną.

    Niestety problem polega na tym, że domy się buduje coraz mniejsze, a
    rolę poszczególnych pomieszczeń pełnią nierzadko inne pomieszczenia,
    których rozmiary są mocno ograniczane. Przez to ludzie zaczynają mylić
    nazwy i przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń.