  • Data: 2013-04-09 20:56:54
    Temat: Re: Czy mozna uzyc gipsu szpachlowego zamiast tynku?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Co zrobi??? Gips się "ściągnie"? Przy "schnięciu"? Gips wiąże a nie
    > schnie - schnięcie to następny etap, ot, pozbywanie się nadmiaru wody. A
    > w trakcie wiązania gips o ładnych parę procent zwiększa swoją objętość -
    > chyba jeszcze świat nie widział żeby gips wiążąc popękał od "ściągnięcia
    > się"!
    Jak zwał, tak zwał, w każdym razie gips (a raczej nie czysty gips, tylko
    produkt "gips do spoinowania" który chyba trochę od czystego się różni,
    podobnie jak kleje do kartongipsów itp.) zmienia swoją objętość/rozmiar
    podczas "magicznej zamiany z błotka w ciało stałe", i jeśli będzie zbyt
    grubą warstwą - to duża szansa że popęka, jak dno wyschniętego jeziora.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173