  • Data: 2010-06-19 08:33:11
    Temat: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Jak będziesz miał poprawnie zrobioną instalację i docieplenie, nie zużyjesz
    więcej węgla niż 3 tony na rok (razem z grzaniem wody).

    Ja zuzywam ok. 3,5 tony rocznie, ale mam dom ok. 150m2.

    W lecie także grzeję wodę. W lecie schodzi jakieś 25 kg węgla na tydzień, co
    powoduje, ze zasypujesz raz na miesiąc.

    Nie mniej jednak piec, to zawsze piec. Musisz codziennie zajrzeć, sprawdzić,
    czy się dobrze pali, czy nie wygasa, czy się węgiel nie kończy. W zimie co
    4-5 dni trzeba załadować węgiel, wysypać popiół. Wywóz popiołu to dodatkowy
    koszt, jeśli nie masz co z nim zrobić. Przelicz sobie jakieś wiadro na
    tydzień - to trzeba gdzieś wyrzucić, jak do pojemnika na śmieci, to częściej
    będziesz musiał wołać śmieciarkę.

    Ogólnie, przez pierwszy sezon używania byłem załamany. Nastawiłem się, że to
    piec prawie bezobsługowy, a jednak czułem się jak palacz i kominiarz w
    jednym (przy czyszczeniu cały w sadzy - łącznie z nosem). Do tego nie mogłem
    dobrze ustawić pieca, ciągle albo wygasał, albo się przesypywał. Węgiel się
    spiekał w kalafiory wielkości piłki do tenisa i puchł jak popcorn, przez co
    musiałem praktycznie codziennie opróżniać popielnik. Pod koniec sezonu jakoś
    się przyzwyczaiłem i udało mi się w końcu na tyle wyregulować piec, że
    wystarczyło zajrzeć raz na jakiś czas tylko, celem kontroli. Być może to
    była kwestia różnych rodzajów węgla - ponoć dziś trudno o dobry ekogroszek.

    Teraz w sumie załamanie mineło (ale jest lato:))

    Wybierz sam - albo taniej i palenie węglem, albo nieco drożej i komfort w
    postaci np. pieca elektrycznego.

    Jak wybierzesz kocioł elektryczny, to możesz jeszcze negocjować cenę
    budynku, bo odpada komin i sam kocioł jest 2-3 razy tańszy od
    ekogroszkowego. No i komfort bez porównania. Zaoszczędzone pieniądze możesz
    dołożyć do solidnego ocieplenia budynku. Z tym, że nie wiem, czy budynek ma
    już złącze kablowe.

    Ale, jak to mówiła Daria z Randki w ciemno, wybór należy do Ciebie :)

    Pozdrawiam,
    MW