    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Date: Sat, 19 Jun 2010 11:46:31 +0200

    Użytkownik kaszpir napisał:
    > Dziś dzwoniłem do kumpla.
    >
    > On pali drewnem. Ma piec na drewno. W ciągu dnia 2-3 razy dokłada
    > drewno. Ma piec z "elekroniką".
    > Jest niby zadowolony bo niby tanio , ale ma to też minusy. Jednak 2-3
    > razy dziennie trzeba dokładać drewno. Na szczęście w domu cały czas
    > ktoś jest (jego rodzice) i kontrolują proces spalania.
    > Powiedział że że w sezonie grzewczym średnio 3 razy czyści komin bo
    > się zasyfia ...
    hmmm, może poradź mu suche drewno.

> [...]
    > samym sklepie 700zł (luzem).
    >
    > Według tego kalkulatora :
    > http://dom.money.pl/kalkulator/
    >
    > drewno wychodzi najtaniej , droższy w uzytkowaniu jest potem
    > węgiel ...
    >
    > Tyle że ten kalkulator liczy cenę węgla (ekogroszku) po 700zł , a cenę
    > drewna po 250zł. Drewno można kupić taniej (od 140zł za 1m3)
    > Więc będzie jesze taniej ...
    >
    > Wyszło mi że 1 GJ z ekogroszku kosztuje - 30zł
    > a 1 GJ z drewna - około 15-16 zł ...
    >
    > Tyle że no właśnie ...
    > Ekogroszek wrzuca się do pojemnika i na kilka dni ma się spokój ...
    racja, tak mam, a latem to muszę pamiętać, żeby zajrzeć do pieca, czy
    jest tam coś, czy nie ma. obsługa raz w miesiącu.

    > A może jednak piec na ekogroszek zostawić ?
    > Piec będzie miał tzw "mały obieg" czyli np. po ustawienia pieca w tryb
    > letni bęzie grzał tylko wodę ...
    jeśli nie masz innych możliwości

    > A może zrobić kominek z płaszczem wodnym ?
    > Wtedy mógbym palić w kominku a piec ogrzewał by tylko wodę ?
    po co masz robić to samo w 2 kotłowniach jednocześnie ?

    > Zawsze jakaś alternatywa ?
    Witaj
    jeśli masz możliwość podłączenia gazu to wg mnie bez sensu jest
    montowanie innych mediów. wyliczenie 0,04 zł ws 0,14 zł jest mało
    miarodajne. Ważne jest czy za sezon zapłacisz 3kzł czy 5 kzł czy 15 kzł,
    oraz to czy komfort użytkowania gazu jest dla ciebie na tyle ważny by
    pokryć różnicę w kosztach. Oczywiście należy również wziąć pod uwagę
    możliwość grzania prądem, przeliczyć średnioroczny koszt eksploatacji i
    również komfort z tego wynikający.
    U moich rodziców, gdzie kiedyś mieszkałem, domek jest ogrzewany gazem z
    rury, ja ze względu na brak gazu i strach przed kosztami ogrzewania
    prądem wybrałem ekogroszek, jednakże gdyby była rura z gazem od razu bym
    się przesiadł.

    pozdrawiam
    rafał