    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Date: Sat, 19 Jun 2010 14:14:55 +0200

    > Witaj
    > jeśli masz możliwość podłączenia gazu to wg mnie bez sensu jest montowanie
    > innych mediów. wyliczenie 0,04 zł ws 0,14 zł jest mało

    Nie ma żadnych możliwości podłączenia gazu.

    Po prostu zastanawiam się czy pry cenie ekogorszku 700-800zł za 1 tonę to
    się jeszcze nadal kalkuluje ...

    Znajomy opala dom drewnem. Mówi że jest tanio ...

    Jakiś czas temu z nim rozmawiałem i powiedział mi że wymienia piec na piec
    gazowy bo mają podłączyć mi gaz ziemny ..

    Czyli jednak coś nie tak ;)

    Dziś go "przycisnąłem" i powiedział mi że ma piec na drewno z "elektroniką"
    , ale i tak musi palić w piecu 2-3 razy dziennie i dobrze że razem z nim
    mieszkają rodzice i są cały dzień w domu bo "kontrolują' dokładanie drewna.

    Dodatkowo powiedział mi że w sezonie grzewczym kilka razy musi czyścić piec
    bo się mu zasyfia.
    Czyszczenia pieca też sporo ...

    Z tego co patrzyłem koszt 1m3 drewna (porabanego , przygotowanego do
    kominka) kosztuje około 140-170zł. 1 tona ekogroszku około 700-800 i nie
    wiadomo na jakiej klasy się trafi ..

    Oczywiście teoretycznie obługa pieca na ekogroszek jest bezobsługowa , ale
    czytając jak ludzie się męczą z ustawieniem pieca i jego w miarę optymalnym
    spalaniem to chyba tak różowo nie jest ...
    Dodatkowo jakośc ekogroszku jest rózna i nie wiadomo czy przy każdej zmianie
    ekogroszku nie trzeba będzie znów szukać "optymlanych" ustawień , no i czy
    ekogroszek nie zawiera jakiś większych kawałków lub obcych "ciał" które mogą
    spowodować zatrzymanie podajnika ...

    Nas w domu nie ma większość dnia , albo przynajmniej pół dnia. Martwi mnie
    to że piec będzie nonstop działał , nawet latem mimo że nie ma takiej
    potrzeby i bez sensu będzie marnowany opał ...

    W lato grzanie nonstop wody aby wieczorem umyć ręcę i się wykąpać to chyba
    też marnotrawstwo pieniędzy i opału , ale czy jest jakieś inne rozwiązanie ?
    Może podgrzewacze wody ?

    Obecnie w bloku (mieszkanie 65m2) zużywam mało wody i ciepła , bo po prostu
    czesto nas nie ma ...