  • Data: 2009-02-20 16:52:25
    Temat: Re: Czym zasilić Ledy 12V??
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W łazience bede miał 6 opraw halogenowych w których będą LEDy zamiast
    > typowych żarówek halogenowych. Instalacje już mam zrobioną lecz brak
    > mi jeszcze zasilania. Każda z LEDów ma 3W czyli w sumie 18 W.
    > Co wybrać do zasilanie tego układu:
    >
    > transformator elektroniczny
    > transformator toroidalny
    > zasilacz dedykowany do systemów LED (takie coś znalazłem na allegro)

    Zasadniczo powinien byc zasilacz dedykowany do LEDow, a najlepiej
    konkretnie do LEDow, ktore montujesz. W przypadku LEDow na 230V nie ma
    to znaczenia, bo uklad zasilajacy jest w takiej oprawie, ale te
    niskonapieciowe nalezy zasilac pradowo, a nie napieciowo jak to robia
    zwykle zasilacze, np. do halogenow. Badziewne oprawy LED maja zwykle
    rezystor oganiczajacy, wiec LEDa nie uszkodzisz, ale swiecic to nie
    bedzie optymalnie. Inna sprawa, ze LEDy nie maja bezwladnosci jak zrodla
    zarowe, np. halogeny, w efekcie z niektorymi zasilaczami moga mrugac.