    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Date: Wed, 22 Oct 2014 13:38:26 +0200

    dyskusyjnych:ef1cb3e1-f019-4092-98f8-07a969487afd@go
    oglegroups.com...

    > Moi lokatorzy woleli by swoje mieszkanie kupić

    a sprzedałbyś im złotonośną kurę? :-)

    > i płacić raty do banku zamiast czynsz dla mnie i nawet mają spore dochody
    > jednak na jakiejś umowie śmieciowej i bank kredytu nie da.

    To się powoli zmienia. Coraz więcej banków daje kredyt hipoteczny na
    podstawie PIT za rok poprzedni - czyli jak tylko masz ujawnione dochody to
    dostaniesz kredyt nieważne z jakich tytułów te dochody są. Sam prawie nie
    skorzystałem z takiej oferty bo moje dochody są bardzo zróżnicowane w
    zależności od miesiąca i porównując 3-6 ostatnich miesięcy banki stwierdzały
    że mam zbyt małą zdolność kredytową. Ostatecznie cała procedura trwała tak
    długo aż się trafił "lepszy" miesiąc i w końcu wziąłem kredyt na ogólnych
    warunkach, ale znam osoby które wzięły taki na podstawie PIT.

    ZTCW to obecnie coraz więcej banków ma takie w swojej ofercie - właśnie ze
    względu na rzeszę osób pracujących na bardziej elastycznych formach
    zatrudnienia niż etat ze stała pensją.

    Pozdrawiam
    Ergie