    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Delimano
    Date: Mon, 04 May 2015 11:35:40 +0200
    <mi28io$adt$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mi54eu$rm2$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mi5urk$o2m$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mi63mk$t3m$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mi701t$ns2$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    W dniu 2015-05-04 o 10:51, k...@g...com pisze:

> [...]
    w zakresie fotografii. Może wynikać to z braku książek z których można się uczyć
    fotografii.

    > W fotografowaniu nie ma żadnych tajemnic, jeśli idzie o stronę techniczną. Im
    mniejsza dziurka w obiektywie tym większy zakres w którym wszystko jest ostre. Im
    obiektyw ma krótszą ogniskową tym ostrzenie na nieskończoność jest bliżej obiektywu.
    Znaczy się że po jakiejś odległości od obiektywu wszystko będzie ostre czy się to
    komuś podoba czy nie. Im mniejsza matryca tym odległość w ostrzeniu na nieskończoność
    wypada bliżej obiektywu. Z telefonów wychodzą zdjęcia zawsze ostre bo ma małą
    matrycę, obiektyw o krótkiej ogniskowej i odległość w której wszystko jest ostre jest
    mała. W fotografii pamiątkowej do zaleta bo jak ktoś sobie robi zdjęcie na tle gór to
    chce żeby on był ostry i góry ostre. Kiedyś czas naświetlania trzeba było ustawiać
    samemu. Amatorzy korzystali z obrazków na obiektywie. Tacy od amatora wyżej ze
    światłomierzy. Teraz załatwia to sam aparat, co najwyżej pokaże żeby zrobić zdjęcie
    ze statywu bo będzie poruszone jak światła mało, albo sam włączy lampę błyskową.

    Ja to wszystko wiem. Rzecz w tym, ze przy matrycy pelnoklatkowej trzeba
    zmniejszac dziurke by glebia ostrosci byla duza. Mala dziurka mniej
    swiatla. W fotografii produktowej mniej swiatla to mocniejsze lampy.
    Mala dziurka to gorsza ostrosc i zjawisko dyfrakcji. Dlatego kupienie
    najdrozszej lustrzanki nie zawsze bedzie dobrym wyborem. Przypominam, ze
    Adam kupil lustrzanke by robic lepszej jakosci zdjecia a to nie zawsze
    jest prawda.

    Pozdro.. TK