  • Data: 2014-02-27 21:54:53
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 15:25:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Gdzieś tam wyżej pisze o naszych lokalnych kupcach. Oprócz tego mamy 6 biedronek,
    Netto, Lidl, Bricomarche + Intermarche(to franszyzny więc lokalni biznesmeni
    zarabiają)+ Kaufland i Tesco. I tak się zastanawiam bo danych nie mam: kto więcej
    płaci podatków nasi "kupcy" czy sieci handlowe?

    Duże sieci handlowe jeśli nie płacą podatków to robią to w ramach przepisów. Drobni
    jak nie płacą to oszukują. tak to mniej więcej wygląda. Pomimo że może i duże sieci
    nie płacą albo płacą mało to są potrzebne jak powietrze do oddychania. Z punktu
    widzenia klienta bo zapewniają niskie i stabilne ceny. jak by nie było marketów to
    rdzenni patrioci sklepikarze obdarli by ludzi ze skóry. W sklepie obok ceny są
    średnio o 30% wyższe niż w Realu albo Biedronce. Oczami wyobraźni widzę jakie by były
    gdyby nie było konkurencji dużych sklepów. Z punktu widzenia krajowego producenta i
    dostawcy sieci tez są dobre. Nie ma kontygentów na dostawy do marketów a wszyscy
    bardzo się starają żeby od nich brały towar. Szkoda ze tylko krajowe jest tam
    jedzenie, ale co zrobić jak w Polsce przemysł nie istnieje.