    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Fri, 28 Feb 2014 00:37:06 +0100

    W dniu 2014-02-27 17:39, Ergie pisze:

    > Czytałem i sam już to wcześniej napisałem. Ale ta garstka uczciwych
    > będzie miała mniej nieuczciwej konkurencji.

    No i Janosik...

    > Ja już teraz płacę "więcej" bo uczciwe firmy (a z takich korzystam)
    > koszty swojej działalności przerzucają na garstkę uczciwych klientów.
    > Gdy będą miały więcej klientów to ciężar się rozłoży.

    Nie beda mialy wiecej klientow, bo tym pensje nie rosna tak szybko. Nie
    rozumiesz, ze klienci beda rezygnowac z mniej potrzebnych rzeczy zeby
    zapewnic te potrzebne? Myslisz, ze jak dolozysz ludziom podatkow to beda
    mieli wiecej do wydania? No wez sie zlituj. Kazde obciazenie zmniejsza
    kwote do wydania.

    > A mnie śmieszy że domaganie się uczciwości i potępianie oszustów
    > nazywasz zawiścią. Choć tak szczerze to powinienem się smucić takim
    > obniżeniem poziomu moralnego.

    Domaganie sie uczciwosci przez obciazanie ucziwych w imie niby walki z
    nieuczciwoscia Ciebie cieszy i smuci poziom obnizenia moralnego? To jaka
    ma byc ta moralnosc wg. Ciebie, ze uczciwych ludzi obciaza sie
    rekompensujac niby straty ponoszone przez nieuczciwych? Toz to
    hipokryzja. Niech Tobie dowala w takim razie wyzszy podatek np. od
    nieruchomosci za to, ze okoliczne lumpy mieszkaja w socjalnych slamsach.
    Powinienes zyc jak komuna przezywala rozkwit. Bylbys w siodmym niebie.

    > Ty tak na poważnie??? Ja mam wspierać rozwój małych sklepów??? Jak ktoś
    > sam nie potrafi mnie zachęcić bym u niego kupował to mam go wspierać.

    Udajesz, albo naprawde nic nie rozumiesz.
    Odebranie mozliwosci odliczania VAT od paliwa dla samochodow nie
    ciezarowych obniza mozliwosci konkurencji z duzymi firmami. Dalej,
    przepisy ktore maja wejsc od kwietnia te sytuacje jeszcze poglebiaja, co
    Ty nazywasz konkurencja i wolnym rynkiem. Z ogromnym kapitalem spolek
    zarejestrowanych w rajach podatkowych, ktorym serwuje sie przychylne
    przepisy nie da sie konkurowac. Nie chodzi o Twoje wspieranie czy talent
    prowadzacych mniejsze sklepy. Grunt, ze Ty masz to gdzies, bo mozesz
    zrobic zakupy do 22.

    > No Ty właśnie zasugerowałeś że powinienem wspierać rozwój małych sklepów.

    Powinienes przestac glosic banialuki o dobroci przepisow, ktore rzucaja
    klody pod nogi mniejszm firmom. Mowa jest o tym a nie o tym gdzie Ty
    chcesz kupowac.

    > Że co!!! Maniek przeczytaj jeszcze raz powoli co piszesz. Toż to
    > nowomowa partyjna sprzed kilku dekad! "trzeba wspierać", "trzeba dać
    > warunki". Przypominam że od 20 lat mamy gospodarkę wolnorynkową i nikogo
    > nie trzeba wspierać ani dawać warunków!!!

    Ja pisze o przepisach wchodzacych w kwietniu. Skoro uwazasz, ze daja
    jednakowe mozliwosci to prawde mowiac zal mi Ciebie.

    > Nie bo nie dałem się zmanipulować lewakom, że w dużych sklepach pracują
    > niewolnicy z odebranymi paszportami i trzymani pod kluczem by nie mogli
    > uciec.

    Ale pierdzielisz. Nic nie rozumiesz, a gdzies tam doradzasz komus cos o
    eknomii.

    > Ty tak na poważnie? Najpierw rzucasz oszczerstwo a później przecież
    > pisałem "zdaje mi się".

    Oszcerstwa? Pijany jestes czy co? Kogo to ja tam "oszczerstwilem"?
    Ile jest spolek z polskim kapitalem?

    > Myślę, że w Afryce znajdziesz kraje które startują z jeszcze niższego
    > poziomu więc procentowo są w stanie się jeszcze szybciej "podnosić" nie
    > krępuj się dobrze Ci idzie zapędzasz się w manipulacji jak dobry
    > związkowiec.

    Mowisz, ze Chiny to Afryka tak? No to wybierz sie tam i popatrz troche
    na te Afryke. Nie no rozumiem, ze u nas to przemysl i technologia ze
    hoho. Ales sie pograzyl teraz. Moze juz nic nie pisz.

    > Ty rzuciłeś tezę o większej wartości sklepikarzy od supermarketów więc
    > Ty podaj argument za tą karkołomną tezą.

    Gdybys wiecej czasu poswiecil na edukacje zamiast na wypisywanie bzdetow
    na grupie to wiedzial bys o czym jest mowa. A tak to mamy inwestycje w dom.

    > [ciach nierozumienie akcyz, bo nie chce mi się po raz kolejny]

    Znaczy czego nie rozumiesz?
    Aaa Pan wierzy w niepicie. I to pewnie dlatego kwota akcyzy jest
    bezposrednio transferowana na jakies okreslone cele spoleczne? A moze
    nie jest? Czegos nie rozumiem?

    > Podaj linka. Chętnie bym przeczytał jak minister twierdzi że jak
    > podniosą akcyzę to spożycie wzrośnie.

    Jednak pijesz.
    Ja pisalem o tym, ze jak akcyza wzrosnie to wplywy spadna.

    > Nie _okrada_. Jest oszustką ale nie złodziejką. Dotarło w końcu???

    Gdzies wyzej pisales, ze przedsiebiorca nieplacacy uczciwie okrada
    panstwo a w tym i Ciebie. Dziwka juz nie, choc korzysta tak samo ze
    sluzby zdrowia, szkol, drog itp.
    Strasznie wybiorcze masz te argumenty.

    > A jaka pracę zarobkową ona wykonuje i czym to się różni od kochanki
    > której się daje kwiaty???

    To jest podejscie podatkowe, czy czysty relatywizm, bo mi argumentow brak.

    > Elementarne: Wprowadza nierówna konkurencję, bo może zaoferować swoje
    > usługi taniej niż uczciwe firmy. Jeszcze jakieś pytania do podstaw
    > ekonomii?

    Dyskusje o ekonomii to radze Ci jednak omijac, lub byc bardziej
    sluchaczem. A mowa byla o okradaniu panstwa i Ciebie przez nieplacenie
    podatkow, w domysle przez korzystanie z tego na co skladaja sie uczciwie
    placacy, oraz obowiazujace stawki podatkowe z tym zwiazane. Wiec nie
    wyskakuj mi tu z konkurencja.

    > Jest znacznie taniej niż w Skandynawii a oszustów sporo więcej. Jak
    > "tanio" byś chciał?

    Matko, relatywnie tanio. Tanio w stosunku do kwoty jaka sie zarabia. No
    wez sie doksztalc naprawde.

    > Już Cię prosiłem nie pisz o tym o czym nie masz pojęcia. ok. tysiąc na
    > pierwsze i drugie i 1,5 tysiąca na trzecie.

    Mam trojke dzieci, wiec cos wiem. Ale istotnie roziczaniem podatkow nie
    ja sie zajmuje.
    Oczywiscie wiesz, ze to ulga podatkowa i mozliwa do zwrotu kiedy ten
    podatek wystapi? Co jesli nie?

    > Nie wierzę że sam to wymyślasz, musisz to czytać z jakiejś partyjnej
    > ulotki.

    Nie co Ty. Sasiadka mi pomaga.

    > Co by nie było to zawsze źle. I nie ważne że jest najlepiej w
    > historii, ale Ty i tak napiszesz że jest źle.

    G. prawda.
    Jest cos takiego jak stypendium dla mniej zarabiajacych. To pieniadze na
    dzieci w wieku szkolnym. W tym roku wiem od znajomych wzywali tych co
    cos tam sobie kleca i jakos zyja. Na poczatku straszenie, ze wysla urzad
    skarbowy, a to adres sie nie zgadza, a na koniec wyplacili po 300zl na
    dziecko. Wiesz co? To juz niech nic nie wyplacaja.
    Tak naprawde jak chce sie pomoc to sie to robi, a nie traktuje
    wszystkich jak zlodziei. Te pieniadze i tak do budzetu wroca w postaci
    podatkow od wiekszych zakupow jakie robi rodzina wielodzietna.
    A Ty piszesz o uldze dla dzieci. Jaja sobie robisz. Najpierw trzeba
    zarobic i placic podatki zeby moc co kolwiek odliczyc.

    > Tu masz przykład z Gliwic gdy jeszcze tam mieszkałem:
    >
    > https://gliwice.eu/dla-mieszkancow/rodzina-3/partner
    zy-programu

    > W sąsiednich miastach wygląda to podobnie. 50% a nie 1zł.

    No i git, co nie zmienia faktu, ze u mnie jest 1zl.

    > Nie zachwycam się po prostu prostuję bzdurę jakoby było coraz gorzej.
    > Jest coraz lepiej. Możesz twierdzić że jeszcze niewystarczająco dobrze,
    > ale nie pisz kłamstw jakoby było gorzej.

    Odnosze to globalnie min. do emerytur. Dbanie o rodziny wielodzietne
    powinno byc jednym z priorytetow bez szczegolnego ogladania sie na koszty.

    > Aha, czyli już się wycofujesz z tezy że jest gorzej? Teraz domagasz się
    > by było tak jak na świecie :-) Wiesz, może gdyby nie oszuści podatkowi
    > to byłoby lepiej.

    Czyli jednak siedzenie na doopie.

    > Ostatnie ostrzeżenie, bo szkoda mi czasu na prostowanie ciągłych bzdur.

    Ostrzegac to mozesz podwladnych w rodzinie, ale nie mnie.
    Twoj wielkopanski ton nie robi na mnie wrazenia.

    > A przy okazji dobrze że (nieświadomie i złośliwie , ale jednak)
    > przypomniałeś - od tego roku to szkoły mają kupować podręczniki dla
    > pierwszych klas, od następnego dla drugich itd i być ich właścicielami.

    Tak slyszalem o tym. Chwala cezarowi. Druga kadencja schodzi tego
    rzadu... Wczesniej udalo sie podniesc nam emerytury i zabrac pieniadze z
    OFE.

    > Szafki w szkołach są od dawna i dzieci nie musza nosić książek do domu.

    Na slasku moze od dawna, bo na wschodzie nie ma do dzis. Malo tego, moje
    dzieci maja zadawane prace domowe z tych ksiazek i cwiczen, wiec tak czy
    tak musza to targac. Wiedzial bys o tym gdybys odrabial z dziecmi
    lekcje. O noszenie tego pretensji nie mam. Nie rozumiem tylko po co
    kupowac ksiazki co rok.

    > Równolegle istnieje projekt darmowego podręcznika.

    > Może po prostu swoją energię poświęcają na pracę a nie na narzekanie, a
    > może pamiętają jak było w latach 80-tych i każdego dnia budzą się coraz
    > szczęśliwsi. A może po prostu mają rozum i oczy i widzą jak z każdym
    > rokiem ich stać na coraz więcej.

    Nie no oczywiscie. Na coraz wiecej. Przeciez jak kupili meble do kuchni
    to w przyszlym roku kupia do pokoju. Trudno zeby kupowali ciagle do
    kuchni. :-DD

    > Tak, wiem, zaraz usłyszę że za Gierka każdy* miał dom, dwa samochody,
    > trzy telewizory i spędzał wczasy za granicą więc teraz oczywiście jest
    > gorzej.

    Gierka powinno sie rozliczyc za pograzenie nas na wiele lat.

    Pozdro.. TK