  • Data: 2014-02-28 09:16:11
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:leodv4$jq5$1@node1.news.atman.pl...
    > Wybacz Budyń nie widzę Twoich postów. (już od dłuższego czasu pewnie nasze
    > serwery się nie lubią) więc odpowiem tu tylko na to co widzę.

    a to sie ugryż :-) weź i podglądaj przez gugla

    > Po pierwsze drogi wcale nie są drogie gdy je porównać do dróg o podobnym
    > standardzie. One są drogie gdy je porównać do dróg budowanych bez ekranów
    > przejść, dla zwierząt z mniejsza ilością węzłów itd.

    Mozesz jeszcze napisac ze one własciwie to sa tanie - w porównaniu do tych
    obłożonych szczerym złotem. Tak samo nie potrzeba na nich złota jak i
    ekranów.
    One, te nasze autostrady , sa drogie miedzy innymi dzieki wspomnianym przez
    ciebie ekranom. Po jaki uj ich tak dużo?
    Norme hałasu ktos obmyślił wyśrubowaną to i dostawcy ekranów sie cieszyli.
    A społeczenstwo płaci...
    Polska 9,6mln e/km, srednią europejską 10 mln podbijają kraje z górami. A na
    litwie kosztuje 4mln. Ciekawe dlaczego .

    > Kolejna sprawa kanalizacja. Nie podam Ci liczb, bo ich akurat nie mam. W
    > praktyce każda gmina któa chciała mieć kanalizację albo już ją zrobiła
    > albo ma przyznane dofinansowanie i ją za chwilę zrobi.

    Kanalizacja jest ok.

    > Tyle jeśli chodzi o sprawy służące wszystkim nawet tym najbiedniejszym. Co
    > do innych projektów to powstało lub rozbudowało się kilka lotnisk, kilka
    > hal widowiskowych, trochę centrów konferencyjnych,kilkanaście aquaparków,
    > dziesiątki basenów i boisk. Pewnie jakiś teatr czy filharmonia też by się
    > znalazły.

    Wybudowanao rzeczy nie przynoszące dochodu, a generujące straty i
    koniecznosc spłaty kredytów. Nie stac nas na to.

    > Tak wiem, że z jednej strony to "kiepskie" inwestycje bo służą tylko
    > wybranym, ale budowaliśmy to w znacznej mierze za kasę z unii, a do
    > każdego unijnego dofinansowania potrzebny jest wkład własny. Warto wziąć
    > kredyt i robić cokolwiek nawet budować stadiony / aquaparki / hale
    > widowiskowe.

    Weźmy sobie taką historyjkę. Dwie firmy motoryzacyjne, duże, cos jak
    volkswagen i bmw. Firma BMW mówi do tych od VG: mamy dla was 1miliard euro
    bezzwrotnej pomocy do inwestycji. Sa dwa warunki - jest to 10 procent
    waszych kosztów i mozecie sobie za to wybudowac wyłącznie obiekty nie
    przyczyniające się do rozwoju waszej produkcji. Mozecie wziąć kredyt na
    pozostałe 9 mld i obłożyć złotem biura zarządu - wtedy od bmw jest całkiem
    za darmo 1 mld.
    Domyślasz sie ze zaden normalny zarząd firmy na taki układ nie pójdzie bo to
    położy jego firme.

    Dokładnie tak jest z finansami z unii... A my w to sie pakujemy i cieszymy
    jak muszyn z blaszki.

    > tych budowach pracują polscy robotnicy którzy tu płaca podatki, używane
    > jest polskie kruszywo,

    to kruszywo ze zbankrutowanej firmy? :/

    polski cement itd. W formie podatków bezpośrednio lub
    > pośrednio do budżetu w kolejnych latach wraca więcej niż te 30% wkładu
    > własnego. Nawet jeśli byśmy te boiska wyburzyli i zaorali to i tak
    > będziemy na tym do przodu.

    Skąd ci sie biorą takie wyliczenia ?-bezpośrednio to do każdego akwaparku i
    filharmonii musimy dopłacac, a i kredycik spłacać. Dzieki temu jestesmy
    wycyckani z kasy i gdyby wpadło komus do głowy jednak rozruszac przemysł to
    nie bedzie za co. I o to zdaje sie chodziło....

    b.