    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Sun, 02 Mar 2014 17:34:36 +0100
    <len5dm$vf7$1@news.task.gda.pl> <len689$8ae$1@node1.news.atman.pl>
    <len736$2po$1@news.task.gda.pl> <lenb3v$dit$1@node1.news.atman.pl>
    <lenbnh$aht$1@news.task.gda.pl> <lend1g$co0$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <0...@g...com>
    <lev0uo$anp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2014-03-02 15:16, Marek Dyjor pisze:

    > jeśli proces będzie tak postepował dalej to mało kto będzie zarabiał
    > tyle aby go było stać na kredyt na telewizor.
    >
    > co ci z tego taniego miesa z plastiku jak nie bedzie ci miał kto
    > zapłącić godziwie za twoją pracę.

    Wiesz, mnie przeraza ta swiadomosc zacietego polaka. Dobrze malym
    sklepom, ze padaja bo wlasciciele zarabiaja i nie siedza do 22. A to
    jest analogicznie jak pisales o bezimiennym robotniku ktorego traktuje
    sie jak kolumne statystyczna w kontekscie zasobow ludzkich. Identycznie
    jest z zakupami. Nie pojde do lokalnego sklepu, bo wlasciciel ktorego
    znam kupi sobie nowy samochod i bedzie mial wiecej jak ja, a to przeciez
    burak ze wsi. Pojde do stonki, bo nie widze wlasciciela ktory ma
    kolekcje samochodow klasy Veyron. Tam widzie sasiadke siedzaca na kasie.
    Placac jej moge poczuc wyzszy status spoleczny.
    Idiotyczne skupianie sie na duperelach, jak piecdziesiat groszy taniej w
    stonce zdaje sie byc cenniejszym zjawiskiem jak zarabianie kilka razy
    wiecej. Pytanie czy lepiec wydawac mniej, czy zarabiac kilka razy wiecej
    placac nieco drozej?
    Kiedy bedziemy mogli zarobic wiecej? Czy wtedy kiedy bedziemy mieli
    monopol detalistow zatrudniajacych nas na odkurzaczu, czy wtedy kiedy
    rynek detaliczny bedzie rozproszony i konkurencyjny wobec siebie? Co w
    dluzszej perspektywie zapewni dobra jakosc i konkurencyjne ceny? Ergie
    znajdzie pewnie i na to metode tworzac kolejne uscislenia i ulepszenia
    coraz glebiej siegajacych ustaw. No i rzecz jasna przyczyni sie to do
    spadku bezrobocia, bo trzeba bedzie znow zatrudnic urzednikow. hehe
    Narazie widze, argumenty ze w sieciach wygodniej i taniej. No fakt,
    tylko sklepy klasy marketow moga byc wlasnoscia jednego lokalnego
    czlowieka. Nie umniejszy to nic wygodzie, tylko kapital i podatki beda
    jakby bardziej nasze. Im wiecej takich firm tym wiecej trzeba bedzie
    specjalistow w porownaniu do sieci zarzadzanej globalnie z za jednego
    biurka. Identyfikowanie sieci detalicznych z wygoda i zakupami do 22
    jest pomylka. Nie ma zadnego powodu by takie sklepy nie mogly byc
    lokalnym przedsiewzieciem, ale niestety przepisy jak te o samochodach
    napewno tego nie ulatwiaja. Tylko zeby zdac sobie z tego sprawe to
    trzeba niesty wyjsc troche poza wlasny schemat, widziec szerzej i
    znacznie dalej, zamiast z pasja skupiac sie na tym, ze ktos dorabia sie
    niesamowicie grabiac spoleczenstwo wozeniem sluzbowym samochodem dziecko
    do szkoly.

    A dzis w telewizji slyszalem o pociagu Pendolino podobno gdzies tam
    rdzewiejacym za 3,5 miliarda zyli. To kolejny dowod na to, ze panstwo
    dobrze zarzadza pieniedzmi. A tym czasem Pendolino to srednio utrzymanie
    175000 emerytow przez rok. Moznaby zastanowic sie w tym kontekscie nad
    polityka prorodzinna i polityka emerytalna panstwa. Ale to pozostawie
    dociekliwym i chcacym troche pomyslec, konczac tym samym ten przydlugi
    wywod.

    Pozdro.. TK