  • Data: 2014-03-04 14:35:36
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jesteś w błędzie.
    > Prawo unijne nie zabrania nagrywania rozmów, lecz zabrania nagrywania
    > rozmów bez wcześniejszego poinformowania rozmówcy i bez uzyskania jego
    > zgody, a to duża różnica w porównaniu do tego co napisałeś.

    Jest dokładnie tak jak napisałeś. Uprościłem aby nie tworzyć kolejnego OT. W
    praktyce sprowadza się to do tego, że nie można automatycznie nagrywać
    wszystkich rozmów.

> [...]
    > Ze względu na przetwarzanie i przechowywanie takich nagrań przez podmioty
    > gospodarcze czyli danych, które także podlegają ochronie danych osobowych,
    > takie podmioty gospodarcze są zobligowane do poinformowania rozmówcy o
    > fakcie nagrywania i uzyskania zgody rozmówcy. Stad też często słyszysz w
    > słuchawce: "w trosce o wysoką jakość usług, informujemy, że rozmowa może
    > być nagrywana, jeżeli państwo nie wyrażają zgody na nagrywanie, prosimy o
    > rozłączenie się". Przy czym na mocy tego komunikatu, Ty jako rozmówca
    > także masz prawo nagrywać taką rozmowę i

    Wszystko prawda - właśnie pisania takiego elaboratu chciałem uniknąć.

    > nie musisz nawet już informować o takim fakcie konsultanta.

    Zabawne jest jak się poinformuje. Dwa razy użyłem tekstu w stylu: "rozumiem,
    wobec tego ja również włączam rejestrację tej rozmowy" w obu przypadkach po
    drugiej stronie byłą panika, i prośba o chwilowe poczekanie, wołanie
    kierownika i finalnie rozłączenie rozmowy :-)

    > Ciekaw jestem jakie telefony z Androidem mają możliwość nagrywania. Siłą
    > rzeczy jak się skończy C7 to będę musiał kupić nowy telefon. Ponieważ
    > Symbian idzie do lamusa to pozostaje Android, bo Windows to
    > nieporozumienie.

    Jakiś czas temu wymagało to tzw. "zrootowania" telefonu. Czy obecnie są
    jakieś oficjalne aplikacje działające na nieodblokowanym urządzeniu nie
    wiem, bo zrezygnowałem z Androida na rzecz Windows Phone głównie ze względu
    na darmową nawigację w całej Europie bez potrzeby pobierania danych podczas
    jazdy.

    Pozdrawiam
    Ergie