  • Data: 2014-03-06 16:25:38
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-06 15:29, Ergie wrote:
    > Właśnie przeczytałem bo po Twojej pochwale spodziewałem się że to coś
    > odkrywczego a to zwykłe podstawy ekonomii i wolnego rynku z tym że
    > podane w bardzo prosty sposób, bez użycia specjalistycznego słownictwa.

    Powinno być odkrywcze a nie jest niestety z tego co widzę.
    Z tego co tu wypisujesz (nie czytam wszystkiego) sądzę, że właśnie nie
    dostrzegasz skutków działań rządu. Widzisz tylko, że rząd na coś wydał
    a nie widzisz jakie szkody to poczyniło gdzieś indziej. To jest bardzo
    ważne, bo dziś mocno kładzie się nacisk na tzw. rządowy marketing i
    wciska się ludziom - zobaczcie macie nową fontannę albo nowy chodnik,
    unia dała. Nikt jednak nie tłumaczy ludziom jak to wpływa na rynek.

    > A skoro już przeczytałem to mam do Ciebie pytanie. Na co według Ciebie
    > rząd (niezależnie od tego który: poprzedni, obecny czy następny)
    > powinien wydać pieniądze zamiast na drogi?

    Ten rząd powinien wydawać jak najmniej, zwłaszcza, że państwo jest
    ogromnie zadłużone u obywateli.

    > Skutki długofalowe (na które ta książka kładzie nacisk) bodowy dróg (i
    > co za tym idzie tańszego transportu) są nie do przecenienia dla całej
    > gospodarki i dla obywateli jako jednostek.

    Gdyby dziś, z dnia na dzień, rząd wycofał się z finansowania budowy
    wszelkich dróg to wg. Ciebie nie powstałyby one?
    IMO powstałyby prywatne, płatne. Powstawałoby ich o wiele więcej zresztą
    gdyby uwolnić rynek.

    > I drugie pytanie czy rząd ma prawo podnieść podatki na 5 lat o 1% by
    > następnie po 5 latach obniżyć je o 2% i na tym poziomie zostawić przez
    > następnych 10 lat?

    Prawo ma a czy powinien nie wiem. Ten rząd powinien podać się do dymisji
    albo zacząć robić to co obiecało PO w kampanii czyli obniżać podatki i
    wprowadzać swobodę działalności gospodarczej jednocześnie wycofując się
    z coraz to większej liczby dziedzin, którymi dziś się zajmuje - można
    zacząć od kultury.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info