    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Wed, 19 Mar 2014 17:41:01 +0100
    <8...@g...com>
    <3...@g...com>
    <lgbmtn$k86$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lgbqfn$lg1$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <lgbs2k$q12$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lgc19q$vlr$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:90b7eac2-512f-4bbb-99b8-d0bd93674f5f@go
    oglegroups.com...

    > Heheheheh - no ale jakos 95% moich znajomych ma FB, a nie ma ICQ czy Skype
    > :-)
    > Wiec jednak czyms ich ten FB przyciagnal. Wiec to JEST zaleta FB ze
    > zgromadzil
    > tyle osob, ze korzystanie z ich systemu ma sens.

    Ja to rozumie, ale odróżniam dwie rzeczy. FB jako miejsce gdzie są moi
    znajomi i FB gdzie ja chciałbym być oglądać galerie, grać w gry pisać
    komentarze do cudzych zdjęć itd. Mnie ta druga część kompletnie nie
    interesuje. Niezależnie od tego czy się nazywa FB, NK Instagram czy inaczej.
    A to że akurat Twoi znajomi są w większości na FB to w żaden sposób nie
    sprawia że FB jest lepszy lub gorszy - po prostu jest dla _Ciebie_
    wygodniejszy, bo tam są Twoi znajomi a nie dlatego że jest w jakiś
    obiektywny sposób lepszy od innych portali. Gdyby Twoi znajomi byli w
    większości na innym portalu to używałbyś innego komunikatora by się z nimi
    skontaktować. Niezależnie od tego że może był by obiektywnie gorszy od FB.

    > Rownie dobrze mozesz napisac, ze to nie jest zaleta FB bo przeciez
    > wystarczy
    > zeby wszyscy spotkali sie w jednym czasie w tym samym miejscu i moznaby
    > tez
    > z nimi o tym podyskutowac ;) Ale jakos nigdy mi sie jeszcze taka sytuacja
    > nie zdarzyla, a FB mi to wszystko daje na wyciagniecie telefonu.

    Jeśli na tym telefonie masz choćby pocztę to nie FB daje ci jakieś dodatkowe
    możliwości ale to że akurat Twoi znajomi się tam znajdują.

    > I mam do tego namowic wszystkich znajomych? :-)

    Sami się przerzucą. Ja ten trend właśnie od kilku miesięcy obserwuję wśród
    swoich. Coraz częściej ktoś mnie pyta czy już mam WhatsAppa, a coraz mniej o
    Skype czy FB. Jak tak dalej pójdzie to moja żona całkiem zapomni o FB a
    zainstaluje sobie WhatsApp'a. A ja dalej pozostanę przy sms'ach i mailach.

    > Uzywam tego czego uzywaja
    > wszyscy.

    No właśnie - do tego zmierzam. I nie jest to zarzut tylko naturalna cecha
    najpopularniejsze rozwiązania robią się chwilowo coraz bardziej popularne
    wypierając mniej popularne niezależnie od tego czy są trochę lepsze czy
    gorsze. Wystarczy że za kilka lat zmieni się _moda_ i już inny portal będzie
    najpopularniejszy i nawet Ci którzy nie podążają za modą się na niego
    przesiądą ze względu na swoich znajomych.

    > Znajomy mojej znajomej poki nie ma mnie w kontaktach nie moze mi nic na
    > walla wrzucic.

    Odrzucasz wszystkie zaproszenia? To skąd tych 200 znajomych?

    > Wiec nie da sie wyslac mi zadnego lancuszka przez osobe
    > ktorej nie mam w kontaktach. Twoj opis w przypadku FB sie kupy nie trzyma
    > :)

    Trzyma, trzyma. Proste pytanie młodsza siostra Twojej koleżanki chce się z
    Toba zaznajomić. Niech będzie że widziałeś ją kilka razy na urodzinach tej
    koleżanki dodajesz czy nie? Jak dodasz to nie znasz dnia ani godziny gdy
    dostaniesz łańcuszek :-)

    To nie obcy wysyłają łańcuszki tylko tacy właśnie niby znajomi którzy w
    normalnym świecie nigdy nie trafiliby to telefonu, ale do znajomych na FB
    trafiają. Moja żona kończyła dwie szkoły średnie i dwa kierunki studiów
    (taki miała kaprys) samych szkolnych znajomych miała na NK a teraz na FB
    grube dziesiątki. Nie ma możliwości by każdego wcześniej sprawdzić czy
    czasem innym nie wysyłał łańcuszków. Nie ma na FB księgi czarnych gości,
    albo Trolli, więc zgadza się na wszystkich których rzeczywiście w realu
    znała dłużej niż kilka dni.

    > Nie potrzebna. Ja takich osob nie dodaje do kontaktow.

    No to po co FB skoro całą resztę mam już dawno w telefonie i na poczcie?

    Ja nigdy z nikim nie utraciłem kontaktu bym miał go odnajdować po latach za
    pomocą portali społecznościowych.

    > No i ja mam gdzies 150 takich znajomych - w telefonie i na FB.

    No ale skoro są w telefonie to przewaga FB znika :-)

    Pozdrawiam
    Ergie