eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ? › Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ?
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym
    siarczynami ?
    Date: Wed, 21 Jun 2023 14:41:06 +0200

    Pan WS napisał:

    > No nie, cudów nie ma :( Mam małe ciemne, gatunek nieznany ;) Nawet nie
    > próbowałem przechowywać dłużej niż rok... Do leżakowania się nie nadaje...

    A wino z nich robione białe, czy czerwone? Piłem wino z polskich winnic,
    co to jest je teraz w dobrym tonie zakładać. Niespecjalnie dobre. Za to
    droge jak pieron. Czegoś w naszym klimacie brakuje. To co mi teraz do
    głowy przyszło, to postąpić z uprawą tak, jak przy produkcji eiswein
    (wina lodowego). Czyli zagęścić sok jeszcze na krzaku. Będzie jeszcze
    drożej, bo wydajność czegoś takiego jak eiswein, prošek, czy też malaga
    jest słaba. Ale przynajmniej może wyjść jakaś lokalna ciekawostka.

    --
    Jarek