eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ? › Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ?
  • Data: 2023-06-21 21:42:42
    Temat: Re: Dlaczego Cydr Lubelski jest konserwowany kwasem siarkowym , zwanym siarczynami ?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 21 czerwca 2023 o 14:41:09 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A wino z nich robione białe, czy czerwone?

    Tylko czerwone, może kiedyś przetestuje białe (w sumie fanem nie jestem, ale znajoma
    twierdzi, że jeśli kupuje się jakieś badziewne, to lepiej białe, bo częściej będzie
    pijalne ;)

    > Piłem wino z polskich winnic,
    > co to jest je teraz w dobrym tonie zakładać. Niespecjalnie dobre. Za to
    > droge jak pieron. Czegoś w naszym klimacie brakuje.

    Dokładnie, mam podobne wrażenia... choć kolega na jakiejś imprezie w Zielonej Górze
    (Winobranie/Dni otwartych piwnic/?) twierdził, że OK, ale stawiam tu raczej na sporą
    ilość degustacji ;)

    > To co mi teraz do
    > głowy przyszło, to postąpić z uprawą tak, jak przy produkcji eiswein
    > (wina lodowego). Czyli zagęścić sok jeszcze na krzaku. Będzie jeszcze
    > drożej, bo wydajność czegoś takiego jak eiswein, prošek, czy też malaga
    > jest słaba. Ale przynajmniej może wyjść jakaś lokalna ciekawostka.

    W sumie mogło by być ciekawe - zeszły rok był do tego idealny u mnie (okolice Żywca),
    bo dość długo było ciepło... ale z lenistwa nie dorobiłem się jeszcze siatek, więc
    jak dojrzeją walczę ze szpakami kto pierwszy zbierze...