eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-15 10:30:16
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.05.2024 o 08:39, ptoki pisze:

    > Najpierw trzeba zmagazynowac. Problem z tym jest taki ze jak co drugi ma
    > fotowoltaike to siec nie przyjmuje.

    Czego nie przyjmuje? Masz inne elektryki, które ją obciążają! I nie
    tylko elektryki.

    > Nie zmagazynowales, zaplacisz jak
    > pobierzesz. Podwojnie bo i za przesyl.

    Jak nie zmagazynujesz to normalnie zapłacisz, ale jak wyżej, raczej
    'zmagazynujesz' bo nie jesteś sam w tej sieci. Cała masa ludzi z niej
    korzysta. Nie do magazynowania tylko normalnie prąd bierze w ciągu dnia.
    Grozi głównie to, że będziesz chciał sobie odebrać wtedy jak panele
    sieci nie wspierają swoją produkcją. Np pracujesz a pracodawca pod
    siebie robi i Ci gniazdka nie udostępni.

    > Jak nie oddasz do sieci z fotowoltaiki to wyemitujesz. Nie mamy atomu.
    > Wiekszosc pradu idzie z wegla. Szczegolnie jak ladujesz wieczorami/noca.

    Niczego nie wyemituję. Produkcja wyemituje. Zwykły CO2, który przyroda
    konsumuje. Zawsze konsumowała. Bilans produkcji prądu z paneli i zużycia
    przez elektryki jest dzisiaj mocno dodatni. Dyskutowałem na smaochodach
    i pokazywałem zdjęcie z okna, ile jest paneli i ile na te panele
    przypada elektryków. Takich zwykłych, nie farm. Farmy poza miastem
    produkują jej jeszcze więcej. Wyłączenia tych farm biorą z nadmiaru
    prądu z paneli a nie jego braku.

    > Nie imaginuj se. Nikt o ratowaniu swiata nie pisal.
    > Piszemy o tym ze to sie nie spina finansowo wbrew temu co pisza fanboje.
    > Piszemy o tym ze naiwne przewidywania fanbojow sprzed paru lat nie
    > przetrwaly proby czasu.

    Te fanboj, mnie się spina. Spalinówka stoi a elektryk jeździ. Tobie się
    nie spina bo masz starego smroda, który tańszy jest.

    > I nie ze to kowalski glupi i sie uparl na dizla. Problemem jest to ze
    > insytyucje, rządy, projektanci i inzynierowie dali dupy.

    Bo elektryki nie smrodzą tak jak twoja spalinówka?

    > Ladowarek brak, mocy brak,

    Gdzie? Oglądałeś wykorzystanie choćby jednej ładowarki czy tak sobie
    tylko pieprzysz?

    > auta sa przekombinowane,

    Bo nie mają dwumasy, EGR, sprzęgła, turbiny, skrzyni biegów i nie wiem
    czego tam jeszcze? Bzdury zwykłe pieprzysz.

    > robia je zeby bylo
    > taniej a sa drozsze.

    Nowe są droższe niż starsze. A Ty akurat złomem chcesz jeździć i na tym
    polega logika twojego wywodu.

    > Producenci na nich maja strate, klienci maja drozej.

    Gdzie tak jest?

    > Nawet autobusy elektryczne sie slabo sprawdzaja. Kila i gowno.

    Jasne, chyba z 12 lat jeźdżą w takim Jaworznie i nie chcą się ich pozbyć.

    > Czytam jak to PHEV sprawny i pali tylko 4litry. A moja 16 letnia tojota
    > pali 4.3 bez cudowania. To jest porazka. Ja bym chcial zeby tak nie bylo
    > ale tak jest.

    No i akurat o PHEV nie dyskutujemy. Zasadniczo powinno być o prądzie a
    jest o elektrykach. A nie o hybrydach.