eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 30 May 2024 22:09:22 +0200

    io pisze:

    > No rośnie, ale nie kojarzę by mi wynagrodzenie kiedykolwiek tak wzrosło.

    Ale jest wyższe niż w 1990 roku? To kiedy wzrastać przestało? W roku 2000?
    Dwadzieścia lat temu? Dziesięć?

    > Z rachunku prawdopodobieństwa. Wynagrodzenie danego pracownika nie
    > rośnie co miesiąc tak, jak ogół wynagrodzeń.

    Nawet GUS nie podaje co miesiąc, tylko rzadziej. Przytaczane wcześniej
    dane podają wzrost z rozdzielczością roczną. Myślę, że to dość typowe,
    że "konkretnemu pracownikowi" też co tyle wzrasta. A że każdemu w innym
    dniu, to "ogółowi" wzrasta codziennie.

    > No mało, ale prąd mógłby taką być.

    W zasadzie nie ma powodu.

    > Musiałby to być ten niefortunny przypadek a nie wydaje się.

    Dlaczego niefortunny? Dość typowy. Bo typowe jest, że również standard
    domów i mieszkań się podnosi. Dom mógł być przed laty, lub wręcz przed
    wiekami zbudowany w ogóle bez tych rurek z wodą. Potem pojawiły się
    krany, zlewy, umywalki. Ale tylko z zimną wodą. Teraz ktoś chciałby
    mieć też ciepłą. Robi to tak, jak w konkretnym przypadku najmądrzej.

    Jarek

    --
    -- Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć
    tak: zimnę wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki,