  • Data: 2012-01-21 10:10:40
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:jfcqgp$bu3$1@inews.gazeta.pl...
    > ekonomicznie opłaca sie tylko w domach pasywnych czy min 3 itrowych.
    > Jeszcze Budyń twierdzi że to się opłaca prawie zawsze ale i jego
    > rzeczywistość nauczy liczyć.

    a gdzie to wyczytałes? Żeby była jasna sprawa nie namawiam nikogo do montażu
    reku ot tak. Ani do ocieplenia ścian 20cm. JA namawiam aby przymierzając się
    do budowy zebrać do kupy wszyskie elementy powodujące straty ciepła i
    potraktować je podobnie - czyli przykładowo jesli idzie 10cm styro na
    sciany, 20 na dach, dom z silki postawiony na gruncie to nie bedzie to
    budynek energooszczedny i nie ma co kombinowac z odzyskiem ciepla z
    wentylacji.
    Natomiast jesli ktos da grube styro na sciany, dach, porządne okna,
    odizoluje sie od gruntu to bez sensu reku nie dać. To musi być spójne.

    Chociaż w zyskach bezwzględnych okna, sciany itp nie wpływają na koszt
    wentylacji. Dla przykładu mój budowany budynek dobrze ocieplony ma zuzywać
    gazu za 2020zł, gdyby nie dac reku bedzie zużywał za 3362zł. Różnica 1300zł.
    Gdyby go ocieplić marnie bedzie zużywał za 4700 bez reku, a 3300z reku.
    Gdyby nie był kanadyjczykiem a budynkiem z silki byłoby jeszcze gorzej -
    7450 bez reku, 6100 z reku. Różnica na kosztach w złotówkach jest podobna,
    ale procentowo już nie.

    Po to jest mój arkusz zeby sobie to oszacować
    http://lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls

    Ja u siebie w starym domu przymierzam sie do tego, ale kombinuję jak moge
    zeby nie użyc jakies firmowej jednostki wlasnie dlatego ze oplacalnosc stoi
    pod znakiem zapytania. Jesli zrobie samoróbę to w szacunkach zysków wyjdzie
    lepiej - chyba ze wynalazek sie zepsuje nieco za szybko :-)

    b.