eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla › Re: Do ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla
  • Data: 2011-12-19 15:15:52
    Temat: Re: Do ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik " g-jaro" napisał w wiadomości grup

    >PS. Ja jeszcze w tym sezonie swojego kotła nie widziałem - ale chyba działa
    >bo w domu jak Kaszpir mam 20-21 a miejscami i 24 st.

    Dostaniesz najpierw prognozy z gazowni a później wyrównanie to sobie
    przypomnisz o swoim kotle;)

    A każdy podejmuje decyzje w oparciu o swoja sytuację. Wiadomo że mieszkaniec
    Bytomia nie będzie kupował węgla po 800 zł tona tylko spokojnie dostanie po
    300zł i taką cenę sobie uwzględni w swojej kalkulacji.
    Wiec tu różnica pomiędzy gazem a węglem wyjdzie spora.
    Ja palę drewnem, nie kupiłem jeszcze drewna drożej jak 100 zł za m3 a raczej
    kosztowało mnie w granicach 60-80 zł m3 a np ok 10 m3 dostałem po kosztach
    transportu(250zł). Także ja tzw. sezon grzewczy zamknę kwota maks. 1500 zł a
    grzeję 160-180 metrów licząc po podłogach. Gaz mam w granicy działki- 6
    metrów od kotłowni i kiedyś jak znudzi mi się palenia drewnem to zainwestuję
    z 2000 zł w kocioł i drugie tyle w przyłącze i będe sobie grzał gazem.
    Mój szwagier zajmuje się naprawa palet i co roku zostaje mu odpadów tyle że
    wystarcza na ogrzanie jego domu i domu jego rodziców. Więc on też raczej
    gazu nie założyłby nawet jakby miał taką możliwość- a nie ma. Ekogroszek też
    bez sensu u niego skoro ma darmowe drewno.
    AdamSz grzeje PC bo gazu nie ma a węgla/drewna nie chce. Sezon zamknie
    pewnie w kwocie 2500-3000zł czyli niedużo ale żeby osiągnąć taki wynik
    musiał zainwestować ze 20tys w PC+ i ładne kilkadziesiąt tysięcy w ręku
    grubsze styro/wełne, lepsze okna itp .
    Wszędzie jest zawsze jakieś coś za coś.
    Gdybym miał co miesiąc walizkę kasy do dyspozycji to tez myślałbym inaczej
    jak teraz. A teraz kombinuje tak: drewnem 1500zł sezon, gazem ze 4000 zł
    sezon + 4000zł jednorazowo kocioł+ przyłacze. Różnica 6500zł to sa dobre
    wczasy All In... w Grecji np dla mojej rodziny i jeszcze na laptopa
    zostanie;))