  • Data: 2009-04-15 16:39:39
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare <...@s...uk.de.pl> wrote:
    > A co złego jest w kostkach? Zazwyczaj są lepsze od rozety lub
    > płytki z
    > płaskimi stykami.

    Milion razy pisałem, co złego jest w kostkach (stosowanych w sposób
    "defaultowy"): powierzchnia styku przewodu z kostką, to tak realnie
    jest tylko to, co pod czołem wkręta - to po pierwsze. Po drugie -
    wkręt przewód zagniata i jest to jednoczesnie punkt mechanicznego
    mocowania przewodu w kostce. Przy montażu taki przewód zapewne nie
    raz będzie odginany, a uginać się będzie w miejscu osłabienia, przy
    tym zagnieceniu, co powoduje znaczne ryzyko nadłamania juz po kilku
    lekkich przegięciach.
    A rozeta/płytka, jeśli tylko jest porządna a nie z gniazdami pod
    śruby tłoczonymi w cieniutkiej blaszce, uginającej się przy lada
    nacisku, daje idealny kontakt na dużej powierzchni, jest przejrzysta
    w użyciu i właściwie trzebaby tu napisać: a co złego Ty w nich
    widzisz?

    J.