  • Data: 2009-04-20 10:46:48
    Temat: Re: Do przemyślenia- kontynuacja
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Na grupie toczą się zaciete dyskusje nad wyższością FIRM nad Heńkami iitp
    > Szanowni grupowicze mam kilka pytań- dotyczy budowy domków
    > jednorodzinnych- czyli temat nam bliski
    >
    > 1. Czy ktoś z grupowiczów trafił np na takiego Kierbuda który faktycznie
    > rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał
    > błędy wykonawcze itp.. Taki któremu inwestor może w pełni zaufac?

    Ano ja trafiłem, ale nie u siebie. Mój kierbud bierze 1% wartości całej
    inwestycji (kwota umowna) za standardową obsługę budowy. Wtedy, kiedy jest
    na budowie, a pojawia się średnio raz na 2 tygodnie (przy murowaniu był co
    drugi dzień), ogląda, szuka, podpowiada itd. Niestety, w ten sposób nie jest
    w stanie upilnować wszystkiego. Natomiast na innej budowie, gdzie 3 kumpli
    budowało po sąsiedzku 3 potężne wille, był zatrudniony prawie na pełny etat
    i jak ekonom chodził od budowy do budowy i pilnował. Ale tych panów było
    stać na takiego inspektora nadzoru (stać było ich również na toi-toia i
    stróża 24h/dobę).

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła,
    > nie naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Tak, choć nigdy nie spotkałem ekipy, która nie popełniłaby ani jednego
    błędu. Ale kto z nas jest nieomylny? :)
    Mogę polecić cieśli/dekarzy, dekarzy, wstawiaczy bram garażowych i
    przemysłowych.

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Nie. Np. mój hydraulik, który nie nazywa siebie szumnie instalatorem, jest
    naprawdę godnym polecenia fachowcem.
    Szybko, czysto, sprawnie i poprawnie. Robi sam, bo tak mu jest szybciej,
    jeśli jest na budowie to chętnie dodatkowo coś jeszcze podpowie, choć gadać
    za bardzo nie chce, bo jest w pracy. Instalacje bez kotłowni w domu
    150-200m2 robi w niecałe 10 dni. Materiały zamawia sam ze swoimi rabatami
    (np. 40% na grzejniki), klient tylko jedzie do hurtowni na rozliczenie.

    --
    Bartek