    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Date: Thu, 11 Dec 2014 10:54:02 +0100

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > No właśnie i tu się zastanawiałem ostatnio, jak komuś w tabelce
    > porównawczej różnych "paliw" wyszło, że drewnem to tak tanio jest. Bo ja
    > tego nie widzę, bo ono schodzi w oczach, jak się rzeczywiście porządnie
    > chce napalić, żeby ciepło było... :/

    Bo trzeba odróżnić palenie drewnem w piecu do tego przeznaczonym od palenia
    w kominku.

    Jak masz piec na drewno to uzyskasz tabelkowe wyniki. Do tego jakiś
    regulator który zadba by nie było za ciepło i będzie tanio. Natomiast w
    kominku po pierwsze sprawność jest niższa, a po drugie są spore wahania
    temperatury. By mieć w pokoju minimum 21, podczas paleniu w kominku czasem
    będzie np. 23 bo tego nie da się idealnie kontrolować. Stąd zużycie opału
    też będzie większe.

    Pozdrawiam
    Ergie