eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ? › Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
  • Data: 2021-08-22 19:58:35
    Temat: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 22 August 2021 at 09:44:30 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    belki, niestety je już wywieziono.

    przeterminowane, do utylizacji.
    wysokie koszty a dodatkowo trzeba zapłacić za wywóz gruzu do utylizacji, a potem
    skuwanie fundamentów.

> [...]
    > włókiem to jest to drewno łatwo zapalne i pali się idealnie. Dlatego też
    > z jednego z gatunków topoli - osiki produkuje się zapałki.
    >
    > Drewno do budowy domów musi być powierzchniowo strugane w celu pozbycia
    > się kłaczków, aby stało się trudno zapalne.
    >
    > Jeżeli chodzi o kontenery to miałem okazję przebywać w takim domu
    > zbudowanym z takich kontenerów. Gdybym nie widział tych kontenerów
    > wcześniej i w trakcie budowy to nawet bym nie przypuszczał, że dom
    > został z nich zbudowany. Na zewnątrz normalny styropian, siatka i tynk
    > cienkowarstwowy, a wewnątrz płyta gips-karton.
    zapałek się już nie produkuje
    topole z wycinek skupuja trumniarze bo surowiec dostają za frico, a jest latwy w
    obróbce
    i dlatego lobbysci wymuszają wycinanie milionów topoli w miastach, bo są niczyje

    Ale kontenera nie chcę bo metalowy i pelno stoi biurowych kontenerów, sklepów
    kontenerowych ale to jest zawsze metal a nie drewno, czyli nie nadaje się do
    zamieszkania.

    Tam w środku skrapla się para wodna i syfieje pleśń, grzyb, jak w karawanach.

    Znalazłem już deski podłogowe calówki z remontu kamienicy, ale jest ich jeszcze mało,
    za frico, poczekam, aż wymienią więcej.

    |Kuzyn zbudował taki domek nad jeziorem Pluski, na Mazurach, drewniany.
    Ja 54 lat temu pomogłem koledze zbudowac taki drewniany na działce z dachem
    dwuspadowym i werandą, gankiem.
    Potem obiliśmy siatką , styropianem i tynkiem ceramicznym.

    Zatem nie potrzeba heblować na gładko, bo co na zewnątrz to jest tynk, a w środku
    deski, albo sklejka i też jest gładko, ale i sucho, bo domek oddycha, nie poci się,
    nie plesnieje, nie zatęchnie, nie smierdzi na wiosnę.

    Jak wypożyczę samochód ciężarowy to objadę okoliczne budowy, remonty i zwiozę drewna
    na 2 chałupy.
    Styropian odpadowy jest za frico, duże worki.
    Jest cały, ale łamią na mniejsze kawałki, aby się dało ubić.

    Cudzej stodoły nie będę rozbierał, bo takiej ilości materiału nie potrzebuję
    Blaszaki, kontenery, nadwozia chłodnie są dobre na magazyny, na narzędzia, na garaż,
    ale nie nadają się do mieszkania, a zimą mostki cieplne doprowadzą do skraplania się
    pary i pleśni międzywarstwowej, czyli będzie śmierdziało i zatęchnie.