eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ? › Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
  • Data: 2021-08-22 21:27:02
    Temat: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-08-22 o 19:58, a a pisze:
    > zapałek się już nie produkuje
    Twierdzisz, że te, które są w sklepie to one urosły na drzewie i tylko
    je sadownik zebrał? :)

    > Ale kontenera nie chcę bo metalowy i pelno stoi biurowych kontenerów, sklepów
    kontenerowych ale to jest zawsze metal a nie drewno, czyli nie nadaje się do
    zamieszkania.

    > Tam w środku skrapla się para wodna i syfieje pleśń, grzyb, jak w karawanach.

    Tak by było gdybyś kontenera nie ocieplił. Ale wystarczy tylko z
    zewnątrz ocieplić styropianem i w środku już nic się nie będzie wykraplać.

    Nie chce mi się robić tutaj kolejnych wykładów. Jeżeli jesteś ciekaw to
    poszukaj w necie co to jest "punkt rosy" i kiedy powstaje.

    > Potem obiliśmy siatką , styropianem i tynkiem ceramicznym.
    >
    > Zatem nie potrzeba heblować na gładko, bo co na zewnątrz to jest tynk, a w środku
    deski, albo sklejka i też jest gładko, ale i sucho, bo domek oddycha, nie poci się,
    nie plesnieje, nie zatęchnie, nie smierdzi na wiosnę.

    Po pierwsze dom ocieplony styropianem "nie oddycha", bo styropian nie
    przepuszcza ani powietrza, ani pary wodnej.

    Po drugie o tym czy w domu będzie grzyb i stęchlizna decydują:

    - ilość wytwarzanej wewnątrz pary wodnej

    - jakość ocieplenia (współczynnik lambda, grubość i przenikalność dla
    pary wodnej)

    - grubość i izolacyjność termiczna ściany (współczynnik lambda i
    przenikalność dla pary wodnej)

    - jakość wentylacji

    - temperatura wewnątrz domu

    Rzecz cała polega na tym, że jeżeli dom będzie źle wentylowany lub
    grubość ocieplenia będzie zbyt mała w stosunku do grubości ściany i jej
    parametrów to nieważne z czego dom będzie zbudowany to wewnątrz będziesz
    miał hodowlę grzyba i pleśni.

    Im grubsza ściana, im lepsza termicznie i im bardziej przenikliwa dla
    wilgoci od wewnątrz, tym grubsze musi być ocieplenie takiej ściany przy
    użyciu styropianu, aby uniknąć hodowli grzyba w tych ścianach.

    W przypadku kontenera stalowego wystarczy mniejsza grubość ocieplenia
    styropianem od zewnątrz, aby wewnątrz nie było środowiska sprzyjającego
    hodowli grzyba.

    > Blaszaki, kontenery, nadwozia chłodnie są dobre na magazyny, na narzędzia, na
    garaż,
    > ale nie nadają się do mieszkania, a zimą mostki cieplne doprowadzą do skraplania
    się pary i pleśni międzywarstwowej, czyli będzie śmierdziało i zatęchnie.

    Problemy z mostkami termicznymi dotyczą każdego rodzaju ściany. Przy
    czym w przypadku mostków termicznych w ścianie zbudowanej z drewna
    szybciej wyhodujesz grzyba.

    P.S.

    Budownictwo kontenerowe ma jeszcze inną, dużą zaletę - Dom zbudowany z
    takich kontenerów stanowi klatkę Faradaya, która izoluje od smogu
    elektromagnetycznego, a poza tym daje najwyższy stopień bezpieczeństwa
    dla ludzi i wewnętrznych instalacji w przypadku wyładowań atmosferycznych.

    Jeżeli chodzi o mnie to gdybym się miał teraz budować to stawiałbym dom
    tylko i wyłącznie z gazobetonu (Ytong).

    Ściany z tego materiału o grubości 40cm odpowiadają ścianie z innego
    materiału ocieplonej ok. 12-15cm styropianu, ale w porównaniu do ścian
    ocieplanych styropianem, zapewniają idealny mikroklimat. Przepuszczają
    powietrze i wilgoć (oddychają), kumulują w sobie nadmiar wilgoci, a
    kiedy powietrze jest suche to ją oddają do wewnątrz, zapewniając stałą
    wilgotność wewnątrz domu, jaka jest potrzebna dla ludzi.

    Domów takich nie potrzeba już docieplać, bo są wyjątkowo ciepłe, a przy
    tym zapewniają dobry mikroklimat.

    Jeżeli chodzi o materiały z rozbiórek to jaką masz pewność, że nie
    przywleczesz desek czy innego materiału zakażonych zarodnikami pleśni i
    grzyba, albo skażonych chemicznie?