  • Data: 2010-09-30 22:25:16
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:45:52 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Adasiu, wytłumaczę ci to może inaczej, bo widzę, ze masz kłopoty ze
    > zrozumieniem.

    Naprawdę nie mam kłopotów ze zrozumieniem tego, że Ty, jako klasyczny
    dorobkiewicz stawia swoje wyobrażenia o bogactwie i jego atrybutach jako
    rzeczywistość.

    > Aby się dorobić trzeba pracować, wręcz zapierdal....ć. Przy czym
    > kombinowanie i jak to nazywa niejaki Werbiński "spekulowanie" to także pewna

    Nie, tak robią dorobkiewicze. Ludzie bogaci używają mózgu.

    > Ludzie, którzy są bogaci zazwyczaj prowadzą takie czy inne interesy, firmy
    > itp. Ich praca polega na tym, ze muszą wszystkiego dopilnować i zadbać o to,
    > żeby nie zostali okradzeni przez swoich pracowników i "nie poszli z
    > torbami". To także praca i to niezwykle ciężka.

    Nie, od tego to oni mają wynajętych zarządzających. Ale nie dziwię się, że
    jako dorobkiewicz tak myślisz.

    > Ci, którzy naprawdę mają czas nic nie robiąc i mający pieniądze nie są
    > bogaci, lecz tylko im się wydaje, że są bogaci. Niestety kazdy majątek ma
    > ograniczone zasoby nabywcze i jezeli ten majątek cały czas nie pracuje i nie
    > przynosi stałych, kolejnych dochodów to jest "przejadany".

    Oczywiście, oczywiście. Choć taka drobna lokata, powiedzmy 50 000 000 zł
    daje, przy oprocentowaniu 6% drobną sumkę 250 tysięcy miesięcznie.
    Wystarczy nie przejeść wszystkiego, a majątek będzie rósł. No ale co taki
    dorobkiewicz jak Ty może wiedzieć o bogactwie?

    > Kiedy człowiek naprawdę jest bogaty ?
    > Tylko wtedy, kiedy posiada siłę nabywczą pozwalającą mu spełnić każdą
    > zachciankę i marzenie, zdobyć każde dobro, a przy tym zapewniając
    > jednocześnie stały, dodatni bilans dochodów , potrafiących zrekompendsować
    > wydatki szybciej niż są spełniane kolejne zachcianki.

    Tak, Jacusiu. Według dorobkiewicza tak właśnie jest.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356