  • Data: 2017-02-24 09:14:31
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.02.2017 o 22:38, Maniek4 pisze:

    > Tak dla scislosci, nie wiem czy pamietasz i od kiedy piszesz.

    Sporo pamiętam;) Rzadko piszę, ale jestem tu mniej-więcej od czasu kiedy
    pojawiła się tu konfiguracja routerów TPsa ;)

    > Dawniej
    > tj. (Kris przypomnij) jakies siedem lat temu dyskutowalismy tu o
    > oszczednosciach jakie daje rekuperacja vs WG. Ten parametr przez tzw.
    > zwolennikow WM, uwazajacych WG za niemodny i niedzialajacy relikt
    > przeszlosci, byl podawany jako determinujacy sens posiadania wspomnianej
    > WM.

    Staram się nie brać udziału w tej dyskusji bo to jest tak samo jak z
    garażem - jeden woli wydać te 15-30 tysięcy i mieć salon na samochód a
    drugi woli za tą kasę kupić samochód. Właściwie obie opcje różnią się
    tylko komfortem czy tam innymi indywidualnymi preferencjami - zwał jak
    zwał;) Obiektywnie tu nie ma szans stwierdzić że reku jest dobre albo nie;)

    > W ciagu lat dyskusji w ktorych wreszcie podaje sie rzeczywiste dane,
    > temat mocno ewoluowal, spychajac oszczednosci poza margines spraw
    > nieistniejacych. Nie bierz tego do siebie. Z ciekawoscia obserwujemy te
    > marketinkowa ewolucje.

    Przez lata akceptowaliśmy bzdury pisane na papierze, które mają się
    nijak do rzeczywistości w tym przypadku dotyczy to norm wentylacji i
    zbudowanej bzdury marketingowej na bazie tych bzdurnych norm. To samo
    tyczy się całego marketingu i jest to bagno o którym nawet nie ma co
    dyskutować;)

    Jak Was interesuje dlaczego ja chciałem mieć reku i jestem zadowolony to:
    6 lat temu kupiliśmy 120-letni dom w ciężkim stanie. Wcześniej przez ~5
    lat stał opuszczony, a jeszcze wcześniej mieszkała tu starsza pani,
    która też nie za bardzo o niego dbała, zresztą nie dziwię się. To był
    prawdopodobnie pierwszy remont od czasu wojny więc wyobraźcie sobie w
    jakim był stanie;) Obecnie jest podzielony na 3 mieszkania co implikuje
    3 łazienki i 3 kuchnie, do tego pranie. Komin ma 4 szyby, z których 2
    sprowadzone do piwnicy gdzie jest piec gazowy i podobno musi być WG, do
    jednego podłączony komi... (oj nie... o tym nie chcę gadać... ładny
    jest...;). Komin nie przebiega w pobliżu żadnej łazienki ani kuchni.
    Musiałbym dodać co najmniej 6 szybów kominowych co wiąże się może z
    niewielkim kosztem w czasie budowy (nie wiem - nie liczyłem), ale z
    dużym przy remoncie. Ucierpiałaby też estetyka budynku i zapewne moje
    relacje z konserwatorem zabytków. Nadal nie byłoby gwarancji, że nie
    pozostanie wilgoć, tym bardziej, że na przykład jedna z łazienek ma trzy
    ściany zewnętrzne i jest na poddaszu. Wtedy głównie myśleliśmy o
    kosztach remontu i na tle innych rozwiązań reku miało sens.

    A teraz z perspektywy tych 5 lat użytkowania to już dawno nie widzę
    takich minusów jak koszt instalacji;-) Natomiast użytkowanie jest dość
    wygodne, ale większość argumentów już znacie więc nie będę powtarzał;)
    Dodać tylko można, że w kuchni nie warto mieć okapu, dziura w suficie
    sama w sobie daje radę a tym bardziej jeśli się gazu nie używa.