  • Data: 2011-04-06 10:03:03
    Temat: Re: Dzwieki z góry i z dołu
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.04.2011 11:33, slawek7 pisze:

    > Jak to jest z dzwiękami góra, dół? Skąd one się biorą? Po pierwsze
    > strop jest gruby, a z drugiej strony jakoś dziwnie wydaje się ze te
    > dzwieki przechodzą jakby koło okna. Może to bardzo głupie ale ostatnio
    > zwróciłem uwagę że słuchac sąsiada lodówke. Rozumiem ze ma dośc starą
    > i pewnie u niego wyje jak syrena, ale to nie znaczy ze inni mają
    > cierpiec.

    A budynek raczej nowy czy już leciwy?

    Pewnie nie ma dylatacji posadzki od ściany, z posadzki drgania
    przenoszone są na ściany, a nimi wędrują sobie swobodnie.
    Sama izolacja posadzki, jeżeli budynek leciwy, może pozostawiać wiele do
    życzenia. W zasadzie poza leczeniem objawowym nie wiele możesz zrobić.
    Dźwięki należało by tłumić po tej stronie gdzie są generowane. Czyli
    upewnić się co jest między stropem a posadzką, sprawdzić czy jest
    poprawna dylatacja posadzki od ściany, czy urządzenia generujące drgania
    są sprawne i poprawnie zainstalowane.

    W zasadzie, aby się odizolować to powinieneś na ściany/strop dać jakąś
    wełnę + coś ciężkiego na rozproszenie energii - Tornad, o którym Ci
    wspominałem promował płyty z ołowiu. Ale wystarczyć powinno wymurowanie
    przedścianki z cegły. Ważne, aby przedścianka nie była fizycznie
    połączona ze ścianą właściwą.
    Ze stropem podobnie, trzeba by zrobić strop podwieszany, wepchać tam
    wełnę i wykończyć czymś ciężkim.