  • Data: 2010-11-19 10:16:42
    Temat: Re: Elektrozawor - jakie kable doprowadzic?
    Od: "tarnus" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ic5hgh$7up$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie są drogie, a szczerze mówiąc lepszym rozwiązaniem wydaje mi się
    > zasilanie przekaźników jedynie na czas przestawiania zaworu, w twojej
    > wersji przekaźnik byłby zasilany nonstop.
    >

    > jeśli ta wersja jest możliwa to wydaje się to rozwiązanie być lepsze
    >
    > Czy jakies wady tej wersji mogą być?

    Jedna wada to wydanie pieniędzy nie na jeden a na dwa przekaźniki :))
    A druga to awaria cewki zamykającej. Gdyby coś się popieprzyło
    z tym przekaźnikiem to zaworu nie zamknie ale to jest bardzo mało
    prawdopodobny scenariusz ale wykluczyć uszkodzenia przekaźnika
    lub wyjścia sterującego centralki nie można.
    Przy przekaźnikach oraz tuż przy centralce obowiązkowo szybkie
    diody zabezpieczające do tłumienia przepięć powstających przy
    wyłączaniu napięcia na cewki przekaźników.

    Marek