  • Data: 2015-12-03 10:40:14
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2015 o 07:14, Marcin N pisze:
    > Znajomy zaczął podpytywać mnie o kable grzewcze. Jak to wychodzi w
    > porównaniu do innych podłogówek.
    >
    > Nie bardzo mam pojęcie. Możecie podpowiedzieć?
    > Może to wcale nie jest zły pomysł do małego ciepłego domu?

    ja takie kable położyłem pod panele podłogowe jakieś 8 lat temu
    (oficjalnie do grzania rur, czy rynny?). działało jako _podgrzewanie_
    podłogi, a nie ogrzewanie pomieszczenia, więc o kosztach energii się nie
    wypowiem, bo ich nie odczułem w rachunku. ale dzieci miały podłogę
    ciepłą, więc chętnie się na niej bawiły, a jak przyszło spać na
    podłodze, to też było przyjemnie niż na zimnej która miała 14 stopni.
    Raz ktoś nieświadomy przekręcił termostat na maksa - nie wiem jak długo
    grzało, ale nie dało się stać stopami na podłodze, taka była gorąca.
    panele i kabel przeżyły. sprzedałem mieszkanie z ciągle działającym
    systemem.
    ToMasz