  • Data: 2015-12-03 12:47:08
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-03 o 09:10, Marcin N pisze:

    > Hmm, ciekawe. Czyli można by zrobić podłogówkę wodną i do niej
    > (tymczasowy) "piec elektryczny". Ale co to takiego? Jakoś się nie
    > spotkałem. A jeśli chce się potem rozbudować system, to zamienić ten
    > piec na pompę ciepła, czy coś...

    Dokładnie :)
    Powiem Więcej. U kolegi w domku letniskowym zrobiłem ogrzewanie
    podłogowe zwykłym elektrycznym bojlerem, który grzeje wodę użytkową.
    Zamontowałem mu 300 litrowy zasobnik płaszczowy ciepłej wody użytkowej z
    grzałkami o mocy 6kW. Kiedy temperatura w domu spadnie poniżej 7-8
    stopni Celsjusza to automatycznie się załączają grzałki w zasobniku oraz
    uruchamia się pompa CO, która transportuje ciepło z zasobnika w
    podłogówkę i grzejniki. Zadaniem całego układu jest zabezpieczyć dom
    przed zamarznięciem oraz wstępnie podgrzać dom przed przyjazdem na
    weekend. Temperaturę można ustawiać zdalnie telefonem komórkowym.
    Jak przyjadą na weekend, odpalają kominek, a ogrzewanie elektryczne
    samoczynnie się wyłącza.