  • Data: 2010-03-14 18:38:04
    Temat: Re: Elektryczność statyczna w domu
    Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    l> Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych
    > w domu. Boję się na przykład o komputer, bo strzelam niemal codziennie w
    > klawiaturę, a co jakiś czas mam z tego powodu problemy - coś się
    > przestawia w komputerze, muszę go resetować... Nie zmienię mebli, ani
    > dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    > Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.

    Najpierw zastanów się co się zmieniło: dywan, papcie, a może skarpety.

    Ja wywaliłem jedne buty bo miałem tak w samochodzie. Waliły iskry
    z trzech-czterech centymetrów. Pośrednim rozwiązaniem było chwytanie
    drzwi za ramkę wokół szyby przed ruszeniem d... z siedzenia.
    Wszelkie środki antystatyczne (typu aerozol) nie działały.

    Pozdrawian emarcin