-
X-Received: by 2002:a05:6902:1541:b0:6b4:1755:263f with SMTP id
r1-20020a056902154100b006b41755263fmr8546841ybu.315.1663690059821; Tue,
20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:6902:1541:b0:6b4:1755:263f with SMTP id
r1-20020a056902154100b006b41755263fmr8546841ybu.315.1663690059821; Tue,
20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.1
60.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-
groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Date: Tue, 20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <2...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.0.75;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.0.75
References: <9...@g...com>
<a...@g...com>
<d...@g...com>
<1...@g...com>
<e...@g...com>
<2...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i
dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Tue, 20 Sep 2022 16:07:40 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:585749
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 20 September 2022 at 17:41:43 UTC+2, M M wrote:
> poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
> Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
> W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę
do celu.
> Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
zimowych ubrań.
> Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
> > Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
> To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
> W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
> Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.
>
> Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
> > Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
znajoma ciotki z Brooklynu
> Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?
Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres
---Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./
Potrzebna jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna , umieszczona na desce i skierowana
na szybe przednią
Ale samochód ma 3 szyby, ktore są niezdbędne podczas jazdy,
czli przednia i 2 razy szyby w drzwiach bocznych.
Czyli Melex nie nadaje się na zimę, bo kabina nie jest ogrzewana, fotele zimne i
pierwsza choroba to zapalenie korzonków od zimnego fotele a potem zapalenie nerek,
czyli roczne inwalidztwo po tygodniu jazdy zimą.
Kolega kupił elektryczną furgonetkę z Włoch
\80 aku litowych i kilka padło a cały string dawał ponad 300V do zasilania silnika
no i zezłomował, bo same aku kosztowały 40.000 zł
Starego Melexa kupisz na złomie za 1000zł
i mozesz eksperymentować, bo jak oddasz, 500zl odzyskasz
Trakcyjne ołowiane nie są juz produkowane, gdy litowe maja 3 x większą gęstość
energii w tym samym ciężarze
Ale zniechęcać nie będę.
Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
poeksperymentować z jazdą zimą
Ale Melex to stary złom i nie ma żadnej wartości w mieście, ani na wsi.
Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego ruchu,
czyli trzeba go przewozic na lawecie, a ta nie jest za frico.
Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
stary złom.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEMS Portal
- Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- Pompiarze...
- Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- Drabina rozsuwana
- zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
Najnowsze wątki
- 2025-02-20 SEMS Portal
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was