eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFormalności związane z kupnem domuRe: Formalności związane z kupnem domu
  • Data: 2013-09-23 11:14:40
    Temat: Re: Formalności związane z kupnem domu
    Od: "g." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
    news:l1mvj1$ef8$1@mx1.internetia.pl...
    > "Grzegorz" napisał:
    > <.....>Nie musi.
    >> Nie jest wielbłądem i tego udowadniać nie musi.
    >
    > <.....>
    >> Nic co powyżej nie jest prawdą.
    >
    > To Twoim zdaniem jak wygląda sprawa dopełnienia formalności po zakupie
    > domu?
    > Jakie czynności/działania pozwalają na zlokalizowanie mnie przez stosowny
    > urząd i ściągnięcie podatku od nieruchomości?

    Dla transakcji związanych ze stosunkami własnościowymi na nieruchomości
    Kodeks Cywilny zastrzega formę aktu notarialnego (Art. 155 KC i dalsze).
    Akt Notarialny jest przekazywany do sądu rejonowego do wydziału
    V Ksiag Wieczystych. Tam na rozprawie niejawnej zapada postanowienie
    o zmianie zapisów o zmianie właściciela w KW.
    Stamtąd dane o zmianach są przekazywane do ewidencji gruntów i nieruchomości
    prowadzonej przez gminę.
    Tam z kolei odnotowuje się zmianę właściciela działki/domu/mieszkania/etc.
    i na adres do korespondencji lub na adres nieruchomości jest wysyłana
    deklaracja
    ws podatku od nieruchomości.
    Jeśli gmina nie ma adresu do korespondencji to wysyła deklarację (druk
    deklaracji)
    na znany adres (zameldowania - jeśli posiada), lub np. via e-mail, lub inne
    adresy
    związane z innymi bazami danych (np. z bazy działalności gospodarczej).
    Podatek od nieruchomości opłaca się niezależnie od wezwania czy
    przypomnienia.
    To na właścicielu taki obowiązek spoczywa.
    Dlatego gmina nie może wymagać od podatnika by ten (jeśli takiego nakazu
    wprost
    z ustawy nie ma) by ten coś rejestrował.
    Te deklaracje z urzędu to gest ze strony władzy bo wielu ludzi nie jest
    zorientowanych w sprawie. To pewne uporządkowanie poboru podatku.
    Ja mam więcej niż jedna nieruchomość. Nigdy się do urzędu nie fatygowałem.
    Powtarzam. Nigdy!
    Deklaracja była zawsze dostarczana pod adres nieruchomości.
    Następne deklaracje przychodzą na adres który "zafunkcjonował".

    Gdy nie można się z podatnikiem skontaktować to gmina ma swoje sposoby.
    CBA, dzielnicowy, i takie tam,
    Ale Ty nie masz zamiaru się przecież migać.
    g


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1