  • Data: 2019-11-30 20:35:45
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 30 Nov 2019 10:46:41 -0800 (PST), Lisciasty

    > A w USA montują po 10000 zł/kW.

    Tak, właśnie kumpel sobie zamontował:
    12.95 SunPower Equinox System
    35 SPR X22 370 E AC Sun Power Panels wf integrated micro-inverters
    + roof mounted racking solution + PVS6 monitoring (P&C)

    Koszt $38850 gdzie u nich 1$ jak u nas 1 zł.
    I mają prosumenta 1:1

    > I o czym to świadczy? Kompletnie o niczym :>

    Ależ świadczy bardzo wiele. Po uwzględnieniu siły nabywczej kWp kosztuje u
    nich okolice 2900 zł, a pewnie jakby nie robić mikroinwerterów wyszłoby
    jeszcze taniej. Nie wiem jak wygląda siła nabywcza w Australii, ale jeśli
    założyć że jest tylko połowa tego co w stanach, to jeszcze bardziej
    druzgoce to ceny w PL, które są absurdalnie wysokie. No bo przecież taki
    mamy dobrobyt że nas na to po prostu stać.

    > Zaś Australia ma akurat najbardziej dziadowski
    > system rozliczania prosumenta i to co jest
    > u nas to jest Eldorado.

    Nie jest dziadowski, tylko dostosowany do warunków. I mimo tego
    "dziadostwa" i tak panele zdewastowały system energetyczny w tym kraju do
    tego stopnia, że prosumentom opłaca się już robić offgridy na lion.

    --
    Pozdor
    Myjk