  • Data: 2010-03-03 10:07:12
    Temat: Re: Funadement na palach
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opcja 1.
    > Ramka zelbetonowa - prety zbrojeniowe i beton - grubosc jakies 30 cm.

    mnie sie wydaje ze to jedyna opcja

    > Opcja 2
    > Murowac z bloczkow betonowych ramke na wysokosc 2 bloczkow (bloczki
    > 35x24x12). - grubosc 2x12 = 24 cm
    > Jesli dam slupy co 1 m to jeden bloczek bedzie wisial tylko na piachu.
    > Moze zagescic ilosc slupow co 80 cm. Wtedy kazdy bloczek w 1 wartwie
    > bedzie sie wspieral na slupie a kolejna wartwa bloczkow przycisnie
    > pierwsza.

    no to chyba tak nie zadziala. Zeby konstrukcja byla stabilna
    to wydaje sie ze musial bys wykonac przynajmniej nieznacznie luki od dolu,
    zeby dolna warstwa sie mogla zakleszczyc.
    W ten sposob to mozna chyba sobie murowac tylko scianki dzialowe,
    ale nie sciane nosna ktora obciazysz dachem i sniegiem.
    Ale pisze co mnie sie wydaje, nie mam na poparcie tej teori jakis
    rozwarzan matematyczno inzynierskich wiec moze sie myle.

    Pzdr
    Darek