  • Data: 2009-12-23 09:27:42
    Temat: Re: Garaz wolnostojacy a odliczenie VAT - robil ktos?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgrb2b$ae7$1@inews.gazeta.pl...

    > Kurde chyba Ci trzeba wyjaśnić "jak Abel krowie na granicy" :)
    > Niepotrzebnie piszesz o garażu. Domagaj się tylko zwrotu poniesionych kosztów
    > dotyczących budowy domu.

    Nie doczytałeś. Skłądając wniosek należy przedstawić pozwolenie na budowę a tam
    jak byk ma wpisane że pozwolenie dotyczy tego i tego.

    > Równie dobrze paniusie z US mogły by Ci zarzucić, że zużyłeś te materiały w
    > całkiem innych celach np. choćby nawet wysypałeś na wysypisko śmieci.

    Tak owszem i dziwne jest że nie pytają czy przypadkiem nie murowałem sobie
    ogrodzenia z tego materiału albo nie sypałem cementu wzmacniając podbudowę pod
    kostkę. Widac jeszcze na to nie wpadły.

    > Budując garaż przy domu mógłbyś odliczyć, ale garażu wolnostojącego nie.
    > Dlatego też twierdzę, że ustawa jest debilna i ustawa powinna zostać
    > zmieniona.

    Nie do końca. Garaż wolnostojący raczej zawsze pozostanie garażem wolnostojącym
    natomiast wbudowany czasami adaptuje się na cele mieszkaniowe, czasem od
    początku garaż wbudowany jest w pewnym sensie użytkowany jako mieszkaniowy gdy
    zainstalujemy w nim np. kocioł, jakieś rekuperatory, czy cos innego związane z
    eksploatacją domu.

    > Zamiast na cele mieszkaniowe to powinno być na cele budowlane - jakiekolwiek.
    > W końcu budując garaż, oborę, szopę, wiatę czy cokolwiek - poprawiamy stan
    > budownictwa w Polsce oraz przyczyniamy się do rozwoju budownictwa, choćby
    > poprzez zwiększenie popytu na materiały budowlane, które napędzają gospodarkę.

    Chodzi tylko o cele mieszkaniowe każdy inny cel jest niedopuszczony, zwłaszcza
    biznes.
    Specjalnie nawet się o tym pisze w ustawie że odpis dotyczy materiałów nie
    związanych z prowadzeniem dz gospodarczej.

    Marek