  • Data: 2023-06-26 20:04:02
    Temat: Re: Gaz tanieje.
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 26 czerwca 2023 o 10:05:20 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Fri, 23 Jun 2023 07:16:16 -0700 (PDT), M M
    > Tylko znowu z dupy ta kwota wyciągnięta. Moja instalacja produkuje 10MWh
    > rocznie i kosztowała końcowo (-dotacje -PIT) 17 tys. zł (licząc sprzęt i
    > własne koszty, czasu, montażu).

    Z głowy czyli z niczego ;)
    Oczywiście 50 kPLN za 10 kWp to przybliżona kwota i często da się taniej, zależy to
    od wielu zmiennych - ale i tak bliższa prawdy niż 2500 kWh rocznie z instalacji za 50
    kPLN.

    > Na rynku instalacja 10kWp (produkująca 10MWh) kosztowała średnio 40k, minus
    > dotacje i wychodziło poniżej 30.

    U mnie to był mój prąd 3.0, dotacje już tylko 3 kPLN (i około rok czekania na zwrot),
    2 małe instalacje domowe (około 3 kWp każda) i trzecia podobna firmowa (bez dotacji)
    ale chodziło głównie o to, by zdążyć w terminie na starych zasadach i rozbudować
    później.