  • Data: 2010-05-18 16:23:50
    Temat: Re: Gaz w gore, shit..
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4bf252fd$0$17099

    > Jest mnóstwo okazji.

    Na wszystko jest mnostwo okazji i mnostwo roznych ograniczen. Klimatyzatorem
    podlogi nie podgrzejesz, piecem akumulacyjnym rowniez. Mozna probowac z
    matami elektrycznymi ale to kolejne koszty i nie wiadomo czy podloga bedzie
    ciepla do wieczornego prysznica.
    Nie pisze, ze to zle rozwiazanie, ale ma swoje wady i ograniczenia jak
    wszystko.

    > Zmywarka, pralka i ogrzewanie wody daje się zaprogramować i nie trzeba
    > przy tym stać. Odkurzacz bierze pomijalnie małą ilość energii.

    Tu nie chodzi o mozliwosci a o sposob zycia. Twoj sposob to programowanie,
    moj to korzystanie. Po prostu nie wiem czy sumarycznie to sie oplaci. Zima
    wczesnie robi sie ciemo, a ja nie bede przeciez swiecil swiatla od 22 by
    wyswiecic to co swiecilbym wieczorem bo od 22 prad jest tanszy. Tak to sie
    nie da.
    Swoja droga serwisanci zdecydowanie odradzaja programowania urzadzen na
    godziny nocne, bo jak na zlosc roznego rodzaju awarje najchetniej zdarzaja
    sie kiedy wszyscy spia.

    > Klima grzeje do -15, a do -10 grzeje "bez wysiłku" i natychmiast.

    Ze grzeje to ja wierze, da sie i spirala. Tylko co z tego COP zostaje
    przy -10 -15?

    > Przez zimę temperatura średnio wynosiła -5, wahała się do -10. Poniżej -10
    > była krócej niż półtora tygodnia. Rekord to -27. Monitorowałem temperatury
    > stacją pogody i mam dokładny wykres z całej zimy.
    > ZTCW w centralnej Polsce, górach lub Mazurach temperatury są znacznie
    > niższe. Na zachodzie jest cieplej. Prawie jak Kalifornia. ;)

    No to masz dobrze. Od stycznia do marca prawde mowiac rzadko kiedy temp.
    byla wyzsza jak -10, w nocy -28 i wiecej to nie rzadkosc. :-)

    > Eksperymentowałem z ogrzewaniem tylko w czasie drugiej taryfy i rezultaty
    > były bardzo dobre. Duża bezwładność cieplna pomieszczenia bardzo się
    > przydała.

    O tak, dla mnie to tez zdecydowana zaleta.

    Pozdro.. TK